Alla inlägg den 14 september 2009

Av Hanna - 14 september 2009 12:09


Har tagit en paus, sitter med lite lunch och en kaffekopp. Den lille sover i vagnen. Tvättmaskinen snurrar och jag ska snart gå ut en sväng. Kanske kratta lite på baksidan efter gräsklippningen, samla ihop det som blev. Tyvärr kan man även kratta upp en del löv nu. Hösten är kommen. Härligt men ändå lite vemodigt. När man vet att hösten & vintern är i antågande känns det lite gruvsamt, men det brukar kännas mkt bättre så fort snön har kommit så det blir lite ljusare. Tycker jag...


Har iaf bokat in en fikadejt med M & E i morgon. Ser fram emot det. Glad Kommer bli både gott och trevligt !


Vi har lånat en sån toaring för barn och det funkar jättebra. Lilla E gör nu #2 direkt i toaletten. Behändigt att slippa tömma pottan. Det är väldigt sällan han bajsar i blöjan numera. Sedan han började gå på pottan i maj-juni, när han var 7 månader, har vi bytt på sin höjd 10-12 bajsblöjor. Det händer ju att vi inte hinner på pottan eller att vi helt enkelt inte är hemma när han blir nödig, men oftast så håller han sig tills han får sätta sig på pottan eller toaletten. Duktig kille !  Vi hade verkligen tur när vi provade att sätta honom på pottan de första gångerna ! Det som först bara var på skoj är nu en kanonbra vana. Flax för familjen Olsson / Berg !


Nu är det dags för den här mamman att dricka ur kaffet och göra lite nytta. Ha en fortsatt bra dag. // H



Av Hanna - 14 september 2009 08:04


Nu är det måndag igen och solen skiner. Bra start på dagen och veckan. Dessutom har vi sovit gott i natt. Vissa nätter är oroliga och det blir en del vaket, tror kanske att det beror på förkylning och tandagnisslan hos den lille. Det går lite i vågor och på senaste har det varit lite mer nattligt stök, men kanske att de är på på väg att vända. Vi hoppas på det.


Denna vecka ska vi fördriva med att åka in på stan nån dag, kolla på lite kläder och se om vi kan träffa nån kompis och ta en fika. Pratade med M & E om det i förra veckan när de var och hälsade på, blir nog till att ringa dem och kolla om de är uppbokade på annat eller om de har tid att träffa oss en sväng. Försöker verkligen få ut så mkt som möjligt av kvarvarande mammaledighet, passa på att göra sånt som man inte hinner sen när man jobbar. Att träffa vänner hör till en av de saker som jag varit för dålig på att göra under min ledighet, har blivit mkt tid hemma bara. Ännu en sak som jag ska göra annorlunda om jag får fler barn....om man hinner det då iofs...ha ha... Skrattande


Lilleman är inte helt nöjd med att jag sitter här tror jag. Ska underhålla honom lite. Ha en bra dag kära vänner och på återseende ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards