Alla inlägg under juli 2010

Av Hanna - 8 juli 2010 22:20


Nu är det semester. Det är så skönt så jag kan bara inte förklara. Ska njuta av varje minut tillsammans med mina bästa killar...och med resten av familjen och förhoppningsvis vänner oxå. Såklart.


På tomten går det framåt i bra takt. Det sticker nu upp rör för alla avlopp så man kan peka ut var toaletter och så vidare ska vara....det syntes ju igår med men nu är det igenfyllt så det blir lite tydligare. Bilder kommer. De har även börjat förbereda för garaget, dragit dit för avlopp och planerat ut inför kommande gjutning. Vi ska ju dit i morrn och kolla lite, ska försöka fota så man kan se hur det är tänkt. Material till grunden, isolering & dräneringsslang har oxå börjat anlända. Roligt roligt !!


Nu tänkte jag slappa lite till och snart hoppa i säng. Vill ju vara pigg imorgon på min första semesterdag. // H

Av Hanna - 8 juli 2010 06:08


Då stämplade jag in. Tidigt...Trött...men LYCKLIG ! Sista dagen innan semester och med denna tidiga start som grund siktar jag på att dra hem i bra tid ! Längtar ledigt !

 

Har ett gäng avtal som ska ut innan säljarna går på semester och så är det en rejäl dusk med För- & Färdiganmälningar som ska registreras. Jag ska flytta ut från mitt kontor under dagen oxå och in i landskapet där jag ska sitta framöver. Sen ska det städas bland papper och sättas in i pärmar, allt för att ha så rent bord som möjligt innan ledigheten.


Bäst jag sätter igång ! // H

Av Hanna - 7 juli 2010 22:48


Här kommer några bilder på hur arbetet på tomten går....När vi åkte hem i eftermiddag hade de lagt ut rör för allt vatten och avlopp i hela huset och man kunde gå runt och se vart toaletter och golvbrunnar osv kommer hamna.


Om man är intresserad kan man klicka på bilderna och få fram förklarande text.


  


  


  



Lite synd att vi inte fotade lite precis innan vi åkte, eftersom det hände en del på slutet. Men men...det kommer fler dagar och roligare grejor att ta kort på !   


Nu måste jag sova om jag ska palla morgondagen. Hej ! // H  



Av Hanna - 7 juli 2010 06:46


...en natt utan ett pip från den lilles rum. Så skönt att så sova i ett svep !


Tomten var i stort sett helt avtäckt och grovplanerad till stor del oxå. Jäklar vad snabbt det går, antar att det i eftermiddag kommer att ha hänt ÄNNU mer. Roligt ! Kommunen bråkar lite om garaget, tydligen är det svårt att få kliva över gränsen till "mindre avvikelse". Så trots att grannhörandet gick bra, måste vårt ärende upp i nån nämnd i Augusti ! Men om vi går ner 2 ynka kvm och på så vis får avvikelsen att hamna på 10 % behövs bara ett grannhörande till för att det ska vara klart att köra på. Dvs bara drygt en veckas väntan... Men fånigt med ett hörande till när de redan sagt OK till 46 kvm.....Lite rörigt att beskriva, men som det ser ut nu blir det nog ändring till 44 kvm för att kunna komma vidare lite snabbt och för att vara säker på att det går igenom. Man kan ju alltid smälla upp en frigga sen om man behöver mer förråd. Och just den grejen hade ju varit detsamma oavsett garagets storlek, för skillnaden är ju inte SÅ stor....   


Nu blir det mera jobb. Bara 2 dagar kvar nu till semestern ! // H

Av Hanna - 6 juli 2010 14:54


....spännande att åka ut till tomten och kolla hur långt de kommit. Käraste M & Lilla E kommer snart och plockar upp mig, sen drar vi och hämtar ut ingjutningsrör till fjärrvärme & rör till elen. Kanske även så att vi kan skarva på slangen för fiber som var lite för kort.... Vi hörs ! // H

Av Hanna - 6 juli 2010 09:43


Vår KA ringde alldeles nyss och berättade att tomten nu är avtäckt och att vi kl 11.00 ska möta honom där för att tillsammans med Byggmästar'n bara kolla så allt är grett innan de börjar gräva på riktigt ! Vi som inte ens trodde att de hade börjat ännu. Vilken trevlig överraskning ! Vet inte om de täckt av hela tomten eller bara den bit där huset ska stå, men M får väl rapportera sen han varit dit. Hur som helst så ska de ju fixa hela tomten, men kanske gör de för grunden först av allt så de kan börja med gjutningen så fort som möjligt och tar resten av ytan sen. För min del får de göra som de vill, bara de gör det !   



JAG VILL OXÅ VARA LEDIG OCH KOLLA PÅ GRÄVMASKINEN !!

 

 

Av Hanna - 6 juli 2010 06:42


... på denna tisdag då jag försov mig. Värsta som finns. Hann visserligen med bussen iaf, men just den där känslan av att inte ha koll på läget och inte hinna med allt man tänkt sig innan man drar....den gillar jag inte. Kommer känna mig jagad hela dagen.


Lilla E somnade vid 20.00 igår kväll och när jag gick hemifrån vid 05.55 i morse hade jag inte på hela tiden hört ett enda pip från honom. Snacka om att sova gott ! Han hade en lite halvkass kväll han, halkade och ramlade 2 ggr i badrummet medan M höll på att skrapa ihop vattnet som var överallt efter badet. Snabb som en iller är han, bara 2 sekunder innan han ramlade satt han så stilla så på sin handduk. Det gick bra och han slog sig knappt alls, mest blev han nog rädd och ledsen bara. Efter ännu en varm dag var han verkligen INTE så kaxig. Tröttheten gjorde alla små hinder till stora berg. Tur att han fick sova så bra sen !


Ikväll MÅSTE jag gå och lägga mig tidigare. Saknar återigen sovrums-tv !! Inte för att TV är så viktigt egentligen, det är ju mest skit på den iaf nu under sommaren, men det är bra avslappning, nu har jag ju ingen bok att läsa heller...


Ha en bra tisdag ! För min del kan det bara bli bättre... // H

Av Hanna - 5 juli 2010 21:26


Idag åkte vi förbi tomten efter att vi handlat och då kom vi precis i tid ! Just när vi rullade in på gatan ser vi hur de håller på och lastar av grävaren !! Den står nu parkerad på vår tomt med 3 skopor som sällskap. Den var inte så stor, men 13 ½ ton ska väl räcka iaf. Lilla E blev alldeles salig och ser alldeles säkert fram emot att åka dit i morgon och kolla när den är i full gång. För nu måste de väl börja !?! Om de inte gör det blir man väl lite tokig....eller kokig som sonen säger.


Sitter och kollar på en igelkott som går omkring på vår baksida. De är ju så söta, de små loppbärarna.  Käraste M gick ut och poserade bredvid och då fräste den till honom, sen rymde den in under syrén-häcken. Där satt den sen och kikade på oss. Jag tassade ut i morgonrocken och kollade jag med....hoppas inte att grannarna såg mig.


Nu ska jag sova, blir 06.00-bussen till jobbet. Planerar att jobba långdag i morgon och på onsdag oxå, så man kan sluta tidigt på torsdag och gå på semester ännu lite tidigare. Längtar !


Sov gott vänner ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards