Alla inlägg under juli 2010

Av Hanna - 5 juli 2010 12:09


...är bara så bra ! Jag var visserligen trött som f**n i morse, men jag tog mig ändå iväg som jag hade tänkt och det har gett mig energi att fullkomligen flyga fram hittills idag ! Har redan jobbat dryga 5 ½ timme och kan således gå hem redan 14.40 om det inte händer nåt speciellt. Har hunnit jobba undan en stor del av fjärrvärme-berget och även scannat en hel del För- & färdiganmälningar som jag ska registrera under veckan. Känns som jag ligger bra till för att kunna gå på semester med gott samvete. Yeah yeah yeah !


Jag har en bra dag idag ! Och bättre blir den, för i eftermiddag kommer mina älsklingar hem ! De kommer nog och hämtar mig & cykeln, så ska vi handla lite och sådär tillsammans. Om jag inte har för ont i baken ska jag nog cykla i morrn igen. Det var ju en kalasbra start på dagen !


Kalasbra måndag !

Av Hanna - 5 juli 2010 06:37


Idag är jag en cyklande (och svettig) människa ! Satte mig på hojen redan 05.40 och trampade iväg. Stämplade in på jobbet 06.11 ! Gick fortare än jag trodde, och ändå tog jag det rätt lugnt. Tror inte ens att jag cyklade kortaste vägen ?! Men det var en bra väg iaf, lite trafik och sådär. Ska kila ner och duscha av mig strax, måste bara sluta svettas först. Hade nog på mig lite för mkt kläder....   



Sov typ ingenting i natt, kollade på klockan sista gången vid 02.15 och klev sen upp vid 05.00 Vek lite tvätt och fixade det allra sista innan jag stack iväg. Hoppas jag inte missade nåt när jag var så trött. Kanske hinner käraste M titta in och kolla så allt är på plats, det borde han hinna eftersom visningen inte är förrän kl 15.00 och han förhoppningsvis ska till tomten och träffa Grävar'n innan dess. Idag bara måste de komma och sätta igång !!


Ha en bra dag vänner. Jag ska hämta en sked så jag kan äta min frukost-yoggi, sen blir det duschen. Hej ! // H

Av Hanna - 4 juli 2010 21:36


Semestertrippen med syrran & co är bokad. Vi hade planer på Tallinn, men vi ångrade oss och valde en camping vid kusten i stället. Salusand blir det. Vi ska bo i 2 av de röda stugorna till vänster i bild. Lilla E älskar ju att bada upptäckte vi igår när vi provade Svänglingen, så det kommer bli perfekt. Längtar till några dagar på stranden. Måste dock inhandla en bikini eller baddräkt i rödaste rappet...inte min favoritshopping, men men...ska man till en camping vid havet så ska man !   


Nu...sista fixet och packning inför morgondagen. Ska kanske cykla till jobbet och duscha där. Bara upp och iväg ! // H

Av Hanna - 4 juli 2010 19:49

  

...för sista gången på några veckor. Ho ho....imorrn bär det av till jobbet tidigt (siktar jag på iaf). Jag är ensam hemma, håller på att städa och stöka lite inför visningen i morgon. Grabbarna ska sova hos farmor och farfar, de är ju lediga så det passar ju perfekt. Lättare att städa när man är själv. Jag svassar runt och fixar med lite allt möjligt, sippar på ett glas rosé och har dörren på vid gavel. Till sällskap har jag Spotify och ljumma sommarvindar. Livet är härligt !

 

Det har ju inte blivit nåt grävt på tomten i veckan, men nu när vi åkte förbi hade de varit där och ställt baracken på plats. Vet inte vad de har den till, om de har den som fikarum och förvaring av grejor eller nåt ? Men den stod på plats iaf och det bådar ju gott. Räknar kallt med att de ska dyka upp i morgon bitti ! Fakturorna trillar in, nu senast VA-anslutningen och utsättningen. Men det känns lite mer ok nu, eftersom vi är så nära att dra igång. Ska lägga in lite bilder så man kan se hur arbetet fortskrider. Så fort det har börjat alltså...


Träffade en av de blivande grannarna på affären idag och han hade fått papper från kommunen om garaget ( grannhörandet ) och han sa att han absolut skulle godkänna vårt utökade garage. "såklart att ni ska få bygga så stort som ni vill"  Känns bra att grannarna är så trevliga och lättsamma ! Han sa att vi fick låna hans toalett så mkt vi ville under byggtiden, ha ha....låter ju konstigt men kan nog vara praktiskt med tanke på att vi annars måste springa till skogs eller dra hem så fort man blir pinkis.


Nu ska jag stöka vidare. Sen blir det slappande i soffan, njuta av lugnet. Hoppas ni haft en underbar helg vänner, nu är sommaren här ! // H

Av Hanna - 2 juli 2010 13:41


Ny visning på måndag, så just nu har vi faktiskt 2 intressenter ! Vågar inte hoppas på att det slutar med budgivning, men det faktum att de som kollade innan midsommar fortfarande hänger kvar och att vi dessutom ska få visa för ännu ett par känns ju jättebra. Bara det håller hela vägen... // H

Av Hanna - 2 juli 2010 08:15


 

Min sista fredag innan semestern ! Jobbar bara 4 dagar till veckan. Mkt nice.


Mår mkt bättre idag. Ska dock ta det lite lugnt med kaffet och sådär...det är nog bra i vilket fall som helst om jag drar ner på den konsumtionen...brukar bli lite lätt abstinens under semestern eftersom jag dricker mkt mindre kaffe när jag är hemma jämfört med när jag jobbar...Inte så bra !


Solen skiner och jag har shorts idag ! Inte 3/4-brallor eller kjol och leggings, utan shorts ! Händer mkt sällan....köpte ett par sjyssta cargo-shorts förra sommaren som jag (hör och häpna) fortfarande kan ha trots att jag blivit som en plufs sen jag började jobba. Hoppet om en någorlunda ok figur kanske lever....  


Ha en bra dag. Jag är stressad som f**n och måste se till att få nåt gjort nu. Fattar inte....det ska ju inte vara så mkt fjärrvärme på sommaren att administrera !?! Hej ! // H

Av Hanna - 1 juli 2010 13:19


...nä inte direkt. Men har iaf ätit lite och det har gått hyfsat sen dess. Lite orolig mage, men inget illamående och det känns ju helt ok ! Så nu är det väl bara att hoppas att det fortsätter gå åt rätt håll resten av dagen oxå.


Jag har kollat på Unga Mödrar på TV under förmiddan och jag blir så arg ! Är det ok att gå ut från förlossningen för att röka när man har blivit inlagd för igångsättning ? Samma mamma filmades på vägen till sjukhuset då hon rökte allt hon kunde eftersom "hon inte visste när hon skulle hinna röka nästa gång" . Jag brukar inte predika och gå på om sånt här, men just när det gäller att hålla sig ifrån tobak och alkohol under graviditeten har jag lätt för att brinna av ! Man slutar inte för sin egen skull, utan för sitt barns bästa ! Grrr..... Jag har själv snusat under många år och vet hur jobbigt det är att sluta, men kan lätt säga att hade jag inte slutat innan av andra anledningar så hade jag slutat omedelbart bara jag misstänkte att jag var gravid. Så det så.   


Nu ska jag utmana ödet och ta mig en macka. Vi hörs ! // H

Av Hanna - 1 juli 2010 12:36


Ett par-tre bilder från senaste tiden....måste bli bättre på att fota och sen även på att tömma kameran...


  

Cyklar hos moster

 

    

Tutar & kör tankbil med mommas R i Strömsund

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards