Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Vilken dag !

Av Hanna - 29 september 2010 12:20


Man kan ju gå i taket ibland. Jag gjorde precis det ! Mäklaren sa både i fredags och i måndags att de nu ska prata med alla tidigare spekulanter och kolla av med dem om de vill buda. Om ingen vill det ska vi förhandla med vår ende budgivare. Vi har ju  undrat och funderat över detta, och säkert budgivaren oxå. Hur ska det sluta lixom !?


Ringer upp mäklaren för att fråga, men då visar det sig att de inte pratat med NÅN ! Varken övriga spekulanter eller den stackaren som faktiskt har lagt ett bud hos oss och som säkert undrar om vi kommer acceptera det. Vi klagade i förra veckan på hela grejen och argumenterade för ett sänkt arvode OM det nu blir så att vi får sälja tack vare vår mäklare. Vi la fram argument såsom att vi INTE kunnat flytta tidigare till billigt boende och spara pengar, att vi INTE kommer få den vinst som de i stort sett garanterade oss, samt att det har varit SJUKT jobbigt att ha 15 visningar (det kan till och med vara 17, är inte säker). Då motargumenterar de med att "det faktiskt varit jobbigt för dem med att ha så många visningar" !! ÄR INTE DET DERAS JOBB !?!? Sen när vi väl har ett bud och det är dags att ro affären i land och även försöka trissa upp priset litegrann, då gör de inte ett SKIT !!! *mummel mummel*


Tur att jag är hemma idag och att Lilla E sover. Inga fina ord som uttalas just nu. // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards