Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Hanna - 22 juni 2010 19:08


Snacka om startskott ! På måndag eller tisdag sätter vi skopan i marken och börjar avtäcka tomten ! Grunden ska vara gjuten innan semestern så nu brinner det i knutarna ! Wiiihooo !! Tyvärr var vi tvungna att rita om för garaget, så det ska vår KA hjälpa oss med så det går lite fort. Behöver ju som ha det klart om Byggmästar'n ska kunna gjuta den plattan också samtidigt som husplattan. De har även tagit på sig att planera hela tomten medan de ändå har grävmaskinen där. I detta skede kommer det läggas på en del pengar som vi inte räknat med från början men som vi ändå känner att det är värt att lägga på. Garaget blir ju inte billigare bara för att vi väntar och när vi ändå gräver och bygger form till huset och tar dit betongbilen så är det väl lika bra att ta det jobbet och den kostnaden redan nu...



Nu är det städning som gäller. I morrn är det visning igen. Hej ! // H

Av Hanna - 22 juni 2010 09:53


Vi ska flytta. På jobbet alltså. Från egna rum till kontorslandskap. Det känns lite sådär. Jag vet inte var jag ska göra av alla mina pärmar då det blir trångt och en del kollegor pratar väldigt högt och drar som grädde på moset gärna av ett asgarv emellanåt så rent koncentrationsmässigt blir det lite jobbigare oxå. Dessutom sägs det vara kallt där vi ska sitta. Brr....jobbigt att sitta och frysa !


Blir det nåt sånt här tro ? Fast finare hoppas jag på.....

Det blir nog inte hela "bås" utan mer som bord med skärmar emellan bara...

Man vänjer sig väl.... *suck*

Av Hanna - 22 juni 2010 06:45


Pigg idag ! Hittills iaf....   Vaknade 05.00 utan att klockan ringt, låg och drog mig till tio över innan jag smög upp och tassade ner för trappan. Gjorde mig i ordning, ställde inför middagen och drog till bussen som gick 06.00 Stämplade in 06.27 Nu har jag läst/svarat på lite mail och även sörplat första kaffekoppen. Ska ta tag i högen med beställningar med förskottskrav och se om de betalat in så vi kan ansluta dem. Efter lunch väntar äntligen B Y G G S A M R Å D E T ! Det är säkert inget rafflande eller särskilt spännande i sig, men det är liksom startskottet och det är ju det som vi längtar så efter....


Hemma så är det nya ord varje dag som gäller ! Och "långa" meningar emellanåt. Den senaste och hittills längsta lyder "mamma jag vill inte ha den hjälmen" och kom när den lille ville ha hjälp att ta hjälmen av Duplo-gubben. Han blev inte så glad när jag förklarade att hjälmen inte går att ta av....Annars så har hostan kommit tillbaka och den stör nattsömnen en del....hoppas den ger sig snart, för andra gången !


Ha en bra tisdag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards