Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Nytt rekord !!

Av Hanna - 7 december 2011 20:27


Jag har tagit nytt personligt rekord !! Mitt HB-värde låg idag på 120 och så högt har det mig veteligen aldrig varit när jag kollat. Känns ju bra ! Blodtrycket låg kvar på 110/60 och SF-måttet hade stuckit iväg till 34 cm - hänt en del sen sist ! Men jag ligger strax under kurvan och min egen kurva har planat av lite så det var bara finemang ändå. Spökets hjärtljud låg på 130 slag/min och h*n har sjunkit ner ganska långt och är i stort sett fixerad. Vi är rätt så good to go med andra ord !! När jag beskrev att jag inte har så mkt förvärkar men däremot mkt sammandragningar högt upp i magen berättade hon att undersökningar med värmekamera på kvinnor med "riktiga" förlossningsvärkar visar att värkarna då börjar långt upp i magen för att sedan sprida sig neråt.....och att det trots att jag inte uppfattar dem ha värkkaraktär nog är förvärkar jag har. Jaha, så då vet man det. Ilningarna i "nedre regionen" med de akuta kissnödigheterna kommer sig nog av att Spökets lilla huvud sakta men säkert borrar sig nedåt. Det stora "magsjunket" trodde hon även skulle hända inom nån vecka. Längtar efter det, så skönt när man får tillbaka lite andning- och matutrymme. Då h*n är så pass nedsjunken i bäckenet redan är det inte akut liggläge som gäller vid vattenavgång, men visst ville hon att jag skulle låta bli att hoppa/springa runt om det hände. Ringa förlossningen och ta det piano, ligga ner om jag kunde - det skadar ju aldrig och helt fixerat var det ju inte. Undrar om vattnet kommer gå denna gång, eller om det blir håltagning på förlossningen igen ?! Så spännande att få veta hur det kommer starta den här gången......nästan nervigt ju !   


Bildgoogling på  v35....


Nu ska vi göra ett röjarryck i gästrummet. Ska både bli fint och ordnat inför helgen samt inför julen. Ha en trevlig kväll ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards