Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Officiellt....

Av Hanna - 14 december 2011 22:22


Blåser härmed av allt organiserat 30-årsfirande som jag planerat att ha nu på lördag. Planerna var tårta på dagen och sen middag och lite lätt party på kvällen. Men ju närmare det kom kändes det mer och mer jobbigt, och jag kom mig aldrig för att bjuda in nån i stort sett. Så nu har jag bestämt mig för att strunta i det helt och hållet. Kommer det någon så bjuder jag givetvis på kaffe och fika.....både under helgen och på Dagen D. Det känns mkt mer otvunget och avslappnat. Är glad att jag tagit det beslutet och på sätt lastat av en stor börda från mina egna axlar. Jag är ju som så att ska jag ordna nåt så vill jag göra det ordentligt, och det orkar jag inte nu. När mannen fyllde år var jag ju uppe till SENT flera kvällar innan med förberedelser och till 03.30 dagen innan med matlagningen osv.....sen fullt ös hela födelsedagen/nyårsnatten fram till 05.30 dagen efter - då åkte de sista gästerna hem. Ett lyckat kalas, men fy tusan va jobbigt !! Så den här gången blir det istället ingenting bokat alls, precis som en vanlig "ojämn" födelsedag. Folk får dyka upp om de har lust att uppvakta, det är upp till dem och jag blir såklart jätteglad för det som blir !! Typ "slå en pling så drar jag på en kaffepanna" !   


Det är för övrigt så jag känner inför både jul och födelsedagar i stort......att det man har lust/råd och inspiration till.....det blir ! Kommer t.ex aldrig överens med någon om att byta julklappar. Det tar bort det roliga. Vill jag ge en julklapp så gör jag det, oavsett om jag får nåt tillbaka eller inte. Det roliga är ju att klura ut nåt passande och få till en present/klapp som man tror kommer bli uppskattad !


Missförstå mig rätt nu.......Jag gillar jul och andra paket-tillfällen, bara det att jag just nu inte känns orka med ett j*vla skit förutom att jobba, äta och sova. Är egentligen inte neggo till kalasfix osv......brukar verkligen ta mig an sånt med glatt humör, älskar att bjuda hem folk och arrangera grejor..... Men för tillfället är det mesta jobbigt och jag är för trött. Det går nog över snart.....typ efter jul.....   När jag fått tussa omkring hemma i några dagar iförd mjukisbyxor och tjocksockar..... Det blir soft och bra ! Satsar på det.


Nu ska jag gå och sova. Har lämning på fsk att orka med i morgon bitti. Sen en heldag med admin-möte av passer-system på jobbet.  Kan ju blir hur rafflande som helst. Eller inte. Godnatt ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards