Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Hanna - 22 februari 2011 14:51


Jajjamen, på fredag firar vi 4-årig förlovning. Frågan är bara HUR vi ska fira det !?!? Idétorka.... Skulle vilja komma på nåt roligt och annorlunda. Hmmmm.... // H

 

Av Hanna - 22 februari 2011 11:46


...och vi käkade lunchen ute. Sen bäddade jag ner den lille och han var så nöjd så ! Ovanligt kan man säga nu för tiden. Men skönt ! Han sover och jag har tinat upp fingrarna med hjälp av en balja kaffe. Kollar lite fejja, lite nyheter och som vanligt lite "fönstershopping" nu när jag har lite lugnt. Ska tömma diskmaskinen och börja kolla på lite middagsplaner inom kort. Sen får vi se, eventuellt ska han få sova lite längre idag eftersom han var så grinig igår efter vilan och ville sova mer.... Det blir mest sannolikt fsk i morgon eftersom han är feberfri idag och rätt pigg ändå. Men det hinner ju hända mkt på en eftermiddag....


Skickar även här ett stort grattis till Familjen Strandberg/Johansson som nu fått sin efterlängtade Emma. Har sett henne via mms och hon var ljuvlig ! Grattis och må så gott !


Nu, kaffeskvätten som är kvar och sen lite nyttogöra. Hej ! // H

Av Hanna - 22 februari 2011 08:43

 

Trött. Hostande barn som ska ligga i vår säng. Snurrar. Sparkar. Armbågas. Mamman kan inte sova. Alls. Sen när barnet väl kommer till ro och sover stilla, mamman somnar....så vaknar barnet typ kl 05.00 och håller låda. Yippi. Sen dess har det varit rally. Han är inte helt kry, snoret rinner och han hostar en del. Men ingen feber iaf, så han har ganska bra med ork och det leder till att han blir rastlös av att vara bara hemma. Dessutom är han ju inne i en trotsig period då ALLT som man inte får göra ska testas flera gånger om. Som förälder får man testa sitt tålamod flera gånger om dagen.   


Själv har jag börjat få lite ont i halsen och känner mig allmänt låg. Orken finns inte riktigt och en natt utan ordentlig sömn gjorde det inte direkt bättre. Det kom smygande under kvällen igår.... Kanske kan en stund i solen efter lunch göra det lite bättre !?


Vi åkte på Mio igår och köpte 2 sittpuffar. De är mysiga och goa att sitta på, de gjorde sig även rätt bra framför kaminen, så Lilla E kommer nog få lite konkurrens om dem.   Efter minishoppingen tog jag en promenad hem så totalt skrapade jag iaf ihop 1h igår, hade helst velat ha det i ett svep, men nu blev det som det blev...


Håll tummarna för att Käraste M inte åkt på nån skit....pratade nyss med honom och han klagade på lite konstig mage....och han brukar typ aldrig göra det så med tanke på hur mkt magsjukor det går så blir man ju lite nojjig. Nånting säger mig att INNAN han säger det till mig känner han sig rätt säker på sin sak... Brr...


Nu ska vi se en film, lilleman och jag. Sen blir det lunch och nån form av utevistelse.  Ha en bra dag. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards