Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Hanna - 23 februari 2011 13:31


...med lilleman. Nu har han sovit i 2h inomhus. Han ville gå och lägga sig, utan att ha ätit nån lunch. Fick i honom en liten djungelyoghurt men det var allt. Öppnade dörren för en stund sen så han skulle få vakna lite sakta. Var in och pratade med honom men han brydde sig knappt om mig, sen somnade han OM och det händer nästan aldrig. Han kändes riktigt varm dessutom. Blir åtminstone en dag till hemma nu då, och fortsätter det såhär blir det ju hela veckan. Eventuellt har Kusin Stora E (som var här i helgen) vattkoppor, är inte säker....och det börjar ju ofta med feber osv....men det är ju bara några dagar sen de sågs och inkubationstiden är ju ganska lång på VK....iofs kan de ju ha blivit smittade båda två för nån vecka sen då. Vi träffas ju med jämna mellanrum i olika sammanhang så det är ju ingen omöjlighet. Men inga prickar på Lilla E ännu och jag har inte fått det bekräftat att kusinen har koppor heller så.....vi får se helt enkelt. Trist sak att vänta på !


Här i huset pågår nån sorts ministädning. Går runt och grejar med lite allt möjligt, konstigt vad mycket saker som kan hamna på villovägar !? Man hittar en strumpa här och en bit tågbana där...ett evigt plockande är det iaf !


Gjorde en paus i skrivandet för att titta till den lille som hostade, frågade hur han mådde. "Jag bara sover !! " var svaret jag fick. Han ville sova mera sa han så jag smög ut igen....


Hoppas att ni kan & får vara ute och njuta av solen idag vänner ! // H


Av Hanna - 23 februari 2011 08:49


Inne på 3e dagen med VAB. Lilleman hade feber i går kväll och hemsk hosta i natt så det blev en dag till. Jag själv är oxå tussig nu, ont i hals och kropp.   Trist som tusan. Men blir det fler dagar hemma för Lilla E så ska vi bytas av så jag hinner jobba nåt den här veckan iaf. OM jag nu är kry dvs.... *suck*


Solen skiner, men det är kallt. Skulle så gärna gå på en LÅNG promenad, men kyla, halsont och hosta brukar sällan kompa så bra. Så kanske att det blir en kortare sväng när vi ätit lunch. Då har det förhoppningsvis blivit lite varmare också. Solens strålar börjar ju göra lite nytta nu....


Ska passa på att duscha nu medan det är lite lugnt, lilleman kollar TV. // Hs

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards