Alla inlägg den 26 november 2009

Av Hanna - 26 november 2009 15:24


...och det blir lite upphackat i år. Kommer vara ledig 23e & 30e dec utöver aftnarna och de röda dagarna. Sen har jag ledigt 4e & 5e jan oxå, så efter nyår blir det lite längre sammanhängade ledigt. Längtar redan !  


Idag ska jag nog göra ett litet ryck och se om jag inte kan få fram lite ljusstakar och stjärnor inför första advent. Inte ställa upp dem riktigt än, men iaf ta fram och damma av dem. Kanske blir det till att sätta upp gardinerna iaf, det brukar jag kunna göra lite i förväg. Har fått ett ljusnät av svärmor som ska upp i körsbärsträdet på framsidan, blir mysigt med lite utebelysning. Tänk om snön ville komma oxå !!


Snögubbar vill vi ju göra ! 


Nu ska jag jobba en stund till. Hej !! // H

Av Hanna - 26 november 2009 06:50


Tyvärr var det inte utomhus det var vitt i morse när jag klev upp. Det var fortfarande lika svart och tråkigt, halt dessutom ! Höll på att dratta omkull när jag småsprang till bussen....Ja ja...tillbaka till det vita.... Vår trappa !! Käraste M hade målat trappan i natt, när jag sov !  Han hade visserligen påbörjat lite målning när jag gick upp, men jag trodde inte att han skulle måla så mkt ! Hela sidostyckena var vita och fina, det krävs ju fler lager iofs, men nu är det verkligen på G !! Åh vad han är duktig !! Nu fick jag eld i baken att gå på matt-affären och kolla upp filtmattan som vi ska lägga på stegen. Med lite tur kan vi tapetsera det som är kvar i hallen/trappan till 2a advent ! Hoppet om att ha trappan klar innan jul lever !  


Nu ska jag jobba som en iller, så jag kanske kan flexa ut i eftermiddag och kolla på filtmatta ! Ha en bra dag !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards