Alla inlägg den 24 november 2009

Av Hanna - 24 november 2009 22:27


Jag har lagt in månadens räkningar och de framkallade nästan kräkningar. Usch vad det är tråkigt. Men nu är det gjort, de betalas på fredag och sen är det väl bara att se fram emot nästa omgång. He he....


Eftermiddagen har varit bra. Kom hem, åt middag, grejade lite, tog en promenad alla 3 tillsammans, det var dagens bästa !! Dax för nattning av lilleman och efter det disk, sen de kräkande räkningarna och på det lite Desperate Housewives medan jag pratade med mamma på MSN. Det går i ett ! Efter det vart det lite mera stök och nu kikar jag på Brothers & Sisters med ett öga medan jag kollar av lite bloggar och uppdaterar min egen. Ska lämna över datorn till M så han får greja lite på banken han med. Sen kanske vi hinner mysa lite i soffan innan det är dags att kasta sig i säng och sova som en stock. Vi hoppas på det iaf !


Imorgon kommer min mamma och R på middag. Det ska bli kul ! Lilla E kommer bli jätteglad.


Sov gott vänner & en extra grattiskram till min vän M som fyller år idag ! Kram på dig ! // H

 

  

Grattis Grattis säger Lilla E !



Av Hanna - 24 november 2009 06:54


Jag har sovit på en madrass i natt. På golvet i lillemans rum. Det är för svårt för oss alla att sova när han ligger hos oss, så i nu har vi gått in till honom i stället när han vaknar. En av oss får ligga kvar och sova ostört med andra ord. Det funkar ganska bra. 2:a natten som vi körde på detta, har ju tagit bort ena spjälsidan på hans säng oxå. Mkt lättare att natta honom, han protesterar inte alls nästan. Sover bättre gör han oxå, i ett sträck mellan 19.00-00.30 Resten av natten är lite hackig, men när man ligger intill så går det ganska bra. Vill försöka vänja honom att inte alltid måsta komma till vår säng. Målet är ju att man inte ska behöva ligga på golvet heller, men just nu verkar han behöva lite sällskap. <3


Bra eller dålig metod, det får vi se. Vi provar oss fram för att se vad som passar oss. Fick en kommentar igår om att det var en kass metod, att man istället ska sätta tillbaka spjälsidan och sen låta honom vara i sängen, gå ut ur rummet och stänga dörren. Oavsett hur mkt han skriker och är ledsen. Jag frågade om hon menade 5-minutersmetoden, och om det gällde när de skulle lägga sig inför natten, men nej. Hon menade att man skulle låta honom vara, både på kvällen och om han vaknar på natten,  tills han slutade skrika och somnade själv. Att man klemar bort dem genom att ligga hos dem. Vad tycker ni ? Vad är viktigast, att hela familjen får sova eller att man stenhårt håller på att barnen ska ligga i sina sängar i sina rum ?


Hoppas alla får en bra dag och att ni fått sova i natt. Flört  // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards