Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 7 oktober 2011 13:00


...är det nära helg. Lite mer jobb, sen snabb reträtt hemåt. Ska gå genom stan och kolla på ett par grejor som jag skulle vilja ha tag på. Nån liter mjölk behövdes visst oxå sa pojkarna hemma. Men SEN - hem, på med mjukisar och bara vara. Gosa med Lilla E och bara vältra mig i helgen. Åh vad jag längtar hem !!! // H

Av Hanna - 7 oktober 2011 06:55


Ja, äntligen är den här - fredan ! Stack tidigt på jobbet i morse, så nu när första kaffepausen ska tas så passar jag på att smyga in ett inlägg här. För sen ikväll tror jag inte att jag kommer orka.


Helgen kommer innehålla lite allt möjligt. Vi är bjudna på fest i morgon, men jag har hittills sagt att jag ska stanna hemma - orkar nog inte gå.  En fest där jag inte kommer känna så mkt folk, vara näst intill den enda nyktra personen och med stor sannolikhet även den tröttaste personen. Som grädde på moset har jag inte en susning om vad jag ska ta på mig för att inte se ut som en flodhäst. INTE upplagd för party helt enkelt, men mannen ska nog gå. Så det verkar som om den lille mannen och jag får ännu en myskväll. Inte så dumt det heller. Kan hända att jag ångrar mig, men jag håller det för föga troligt just nu.


Garaget ska väl jobbas på oxå, grabbarna är ju hemma idag och grejar på. Jag hoppas att det inte bara blir garagejobb och sen iväg på fest för mannen, då hinner vi ju knappt se varann som det känns. Nog för att jag är ute och med jag oxå, men det börjar bli lite trist att bara snacka med varann tvärs över en hög med bräder.... Vill ha mer kvalitetstid med min familj ! Vardagssnurren måste brytas ibland om man ska palla..... Hoppas på ett redigt fredagsmys ikväll till att börja med !!


Nähä, det här var ju mest bara blaj det. Hoppas att ni alla får en bra fredag och så småningom helg.  // H


 J & G - jag håller tummen och tänker på er mest hela tiden  

Av Hanna - 5 oktober 2011 20:52


....nästan vaknat. Den förlamande tröttheten har slagit till igen. La mig och vilade när jag kom hem, gick upp för att äta middag, la mig på soffan och "kollade" Bolibompa med lilleman.....vaknade sedan av att mannen kommer och berättar att barnet är nattat, disken diskad osv. Jag har sovit bort hela eftermiddagen och han har gjort ALLT ! Älskade karl !!


Snackade lite med min chef idag (vår enhetschef som fram tills mitt dubbel-avdelnings-jobb varit min enda chef, nu har jag ju fått en till ) och förklarade att det inte känns som jag kommer hinna lära mig en ny tjänst, skola in en vikarie på det, ha hand om en praktikant och samtidigt orka med mig själv och graviditeten. Hon hade full förståelse för det och vi ska tillsammans lägga upp en ny plan imorgon bitti, som jag sedan får lägga fram för ny-chefen och hoppas att han köper den. Ha ha...det måste han ju göra eftersom det är i samråd med hans chef jag tagit fram den.... Känner mig iaf minst ett ton lättare efter det här samtalet och hoppas att det kan vara en pusselbit mot lite ljusare och lättare mående.


Går in i v 26 idag och det känns ju bra. Nedräkningen har så smått börjat på riktigt. Jag funderar på att gå ner i tid på jobbet, kanske redan i november.....men vi får se. Magen har vuxit mkt bara på senaste veckan och jag har molvärk i mage, ljumskar och ryggslut. Svanskotan känns gå i två bitar när jag böjer mig framåt, så givetvis tappar jag allt möjligt på golvet hela tiden.... Men inga krämpor är konstanta och jag känner fortfarande att jag inte kan klaga på't, bara konstatera att det är som det är. VÄRT DET !!!


Nu blir det efterlängtad premiär. GREY'S ANATOMY ! // H

Av Hanna - 5 oktober 2011 08:10


...Birka Spegel från EM. Svart, 55*160 cm. Matchar våra hallmöbler. Kanske inte så rafflande men bra, har saknat en riktig helfigurspegel - så nu slipper jag klättra upp på toastolen för att spegla mig nedanför (den s.k) midjan.   


Detta är dock en Sörsäter, men de är väldigt lika varandra. Hittade ingen bra bild på  Birka.

Bilden lånad från www.em.com


Nu blir det kaffe och sen mera markavtal - ha en bra onsdag ! // H

Av Hanna - 4 oktober 2011 16:16


Min bästa Hanna ringde idag, hon stod i receptionen på jobbet och ville säga hej. Har inte träffat henne sen...jag vet inte när.....nån gång i vintras ?? De har fått en gulletuss till dotter som jag nu fick se för första gången dessutom.  Så glad så jag nästan grät blev jag. Behövde verkligen ett sånt lyft ! Saknar henne. Bestämde att en helg inom kort ska vigas åt att hälsa på dem i Tännäs. Därmed basta ! Längtar !


Nu iväg på möbelshopping !? // H

Av Hanna - 4 oktober 2011 11:52


I eftermiddag åker vi till Dvärsätt för att shoppa upp vårt presentkort (går ut i morgon) på EM. Vet inte helt 100 vad vi ska ha, men det lutar åt en spegel kanske, eller nåt annat kul ? Just nu är jag återigen inredningsförvirrad så inspirationen är inte så stark som jag hade hoppats på. Jag vill få till det hemma så att det inte ser ut som hemma hos alla andra !! Börjar tröttna på det raka & rena, men vill inte ha det fullt av lull-lull heller.... Blir nåt spret mittemellan och jag är inte alls nöjd ! Tyvärr säger plånboken att vi inte kan prioritera inredning så högt nu, det är så mkt med garage och annat som kostar hela tiden så det blir mest bara sånt inhandlat...lite småtrist men nödvändigt. Bilköpet var ju en rätt rejäl utgift det med, och vi vill ju även fylla på sparkontona igen.....inför kommande projekt och nöjen.  Så jag får nog bo spretigt och "inte som jag tänkt mig" ett tag till......I-landsproblem !


En ganska rejäl depp har slagit klorna i mig, mkt känns jobbigt och jag har ingen ork. Har försökt peppa och liksom skjuta undan det ett längre tag, men nu är det nog lite bottenrekord. Det går inte att sätta fingret på det och i takt med att jag tappar orken blir det ju inte lättare.... Hoppas verkligen att det bara är nåt hormontjossan och att det vänder snart. Kommer bli tungt att jobba så mkt som jag behöver framöver och även livet hemma kommer ju i kläm när det blir såhär. Som vanligt försöker man vara duktig och trixa sig igenom det med ett glatt humör, men av erfarenhet vet jag att det funkar dåligt i längden. Blä. Så kanske blir det uppehåll i bloggandet, eller bara tråkiga (tråkigare ?) inlägg.....


Vi får se. Nu ska jag samla mig och returnera tonvis med markavtal som kommit  tillbaka från inskrivningen. Det blir kul !    // H

Av Hanna - 3 oktober 2011 10:23


Helgens kalas är avverkat - lillman piggade ju på sig på pass att familj och vänner kunde komma och fira samt fika med oss. Massor med paket och det var en mkt nöjd 3-åring som slockande igår kväll. Själv var jag så trött så jag satte mig i soffan, beställde fotmassage, popcorn och ett glas cola. Till det grät jag en skvätt, mammahormonerna som gör sig påminda rejält nu ! Men efter lite knådande av trötta fötter samt snälla ord av mannen kändes det bättre och jag somnade gott sen. Väcktes av klockan, snoozade och innan det ringde andra gången hade jag även ett litet gostroll bredvid som frågade:


  • mamma är du en kille ?
  • - Nä det är jag inte.
  • har du ingen snopp då ? 
  • - Nä det har jag inte.
  • okej, jag fattar.

Sen var den frågestunden slut och han kom på att han hade kiss som ville ut. Upp & Hoppa !


Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards