Alla inlägg under oktober 2011

Av Hanna - 17 oktober 2011 09:01


Exakt 3 månader till BF idag. 17e okt - 17 jan !! Så här mkt längtade jag nog aldrig när jag väntade storebror, håller på att bli tokig ju ! Jag har hittills tyckt att tiden går hur fort som helst, men nu går den sakta !!


På onsdag går vi in i den 28e veckan. Då ser det enligt nån mammasida på nätet ut såhär i magen....kommer inte ihåg var jag fann den - bildgooglade lite snabbt..


Den sparkar och har sig åt olika håll hela tiden så jag har inte en susning om hur den ligger egentligen, men rätt ofta känns det som ett huvud eller kanske en liten rumpa under revbenen på vänster sida. Brukar bli en rejäl bulle där, men eftersom det även kickar rätt bra och bökar på samma ställe så är det nog fortfarande mkt snurrande som pågår. Förutom yrsel och huvudvärk mår jag/vi bra. Molvärken har flyttat sig ner till ljumskarna och verkar stanna där....antar att det är mkt milda förvärkar eftersom det ofta börjar med en del sammandragningar som sen övergår till lite värk....det går över om jag vilar så jag är inte orolig för det. Ska ju till BM i morgon och hoppas att mannen kan följa med så han får höra lite hjärtljud. Hoppas även att mitt HB-värde stigit lite och att mitt BT håller sig lågt och fint. Vikten är ju ett kapitel för sig.....men det försöker jag ta med ro. Vågen visar ju uppgång mest för varje gång jag ställer mig på den, men eftersom jag fortfarande känner mig stark och "lätt" i kroppen så får det vara så länge det inte skenar iväg. Tänkte försöka skärpa mig lite på promenadfronten då jag även känner att jag får mindre huvudvärk och sover bättre när jag rör på mig mer.....Det som stör mest är att jag blivit så trött igen, det tar verkligen ner både tempo och humör. Att vara gravid på hösten är ingen hit för mig.....


Min ork dalar som ett höstlöv....

 

Nu jobba. Tjohej ! // H

 





Av Hanna - 14 oktober 2011 06:49


Thank God Its Friday ! Gårdagens 10-timmars arbetsdag med enbart 17 minuters lunch stämmer inte direkt överens med min strategi att varva ner lite.... De 17 lyxiga lunchminuterna var dessutom den enda gången jag satt ner på hela dagen. Hade ONT i fötterna när jag kom hem, svullna och jäkliga var de dessutom.


Hade hoppats kunna jobba lite (läs mkt) kortare dag idag, men just nu ser det inte lovande ut.


Bäst jag sätter igång då.... Förresten får vi hämta hem Fordus Focus Förjävlus idag om allt går gott. Den har ju bara stått på verkstan sen i midsomras.....


Ha en bra fredag ! // H

Av Hanna - 12 oktober 2011 18:38


...den här dagen. Jobbet var helt åt skogen. Ska vika som Postis ons-fre, ingenting funkade. Satt med nisse från S-holm på telefonen HELA förmiddan eftersom vår fakturaverifiering och överföring till affärssystemet krånglar. Gaaah, det har stökat länge men just nu när jag är stand-in ska det fixas. Inte lätt inte, när det ska gaggas om XML-koder o.likn hela tiden som smäller och har sig....Man fattar ju halvsju emellanåt när konsulterna går loss på sitt fackspråk.... Hann inte göra klart NÅT jag påbörjade, jagad hela dagen och har knappt suttit ner....bluärk.


Fick springa till tandläkaren, som visst visade sig vara en tandhygienist. "Just ja, så var ju dealen. Vartannat år tandis och vartannat år hygienisten" Det kom jag på när jag klev in genom dörrarna..... Hur som haver så gick det jättebra !! Inga hål och inget annat heller. Fick med mig ett packe Plackers tandtrådsbyglar och en massa beröm. DET BEHÖVDE JAG !! Efter denna skitdag hade ett nederlag hos tandis varit dödsstöten.....


Nu sover sonen och jag ska bara slappa hela kvällen, efter att jag hängt tvätt och stoppat in mer ved i kaminen.....Ser fram emot det till tusen. Tänk om nån kunde komma förbi med lite gott godis lagom till Greys, då skulle lyckan vara gjord !! Sjukt snarra-sugen nu.....



Yrseln hänger kvar, men är lite lindrigare nu iaf. Så länge jag håller farten uppe går det bra. Antar att det blir en snurrig kväll då, för från och med alldeles strax ska jag inte göra ett dyft !


Hej hopp ! // H



Av Hanna - 11 oktober 2011 19:43


Så lång är Lilla E nu för tiden. Han väger 17.8 kilo och följer sin kurva helt perfekt. Han klarade alla "testerna" galant och gick nöjd därifrån med ett Bamse-klistermärke i fickan. Språkligt ligger han långt fram i utvecklingen och motoriskt var det oxå bara bra. Liten kille börjar bli stor !!


Jag är fortfarande yr, blev ingen träff med BM. Men sköterskan som vi träffade på BVC trodde att det kan vara läge för mig att trappa ner lite med jobb & annat, vila lite mer samt se över mitt järnintag. Sen jag var iväg sist til BM så har jag inte orkat mig till Apoteket utan bara fortsatt ta mina "Mitt Val - Kvinna" med järn och en massa annat bra samt ätit mera järnrik mat.....men nu är det nog inget att välja på - Niferex here we go !! Hon tyckte dock att jag såg väldigt pigg och glad ut samt att hon först gissade att jag var i v16-17 nånting !?!? Jisses, det var ju nästan roligt ! Men när jag sa att jag går in i v27 imorgon så tittade hon igen och sa att jag var väldigt klädsamt gravid då....och la sen till när jag reste mig att "jo det var lite mer mage än jag såg först". Jag blir fortfarande förbryllad över hur olika människor ser på just den saken - gravidmagar alltså. Samma mage kan enligt en person vara helt enorm och enligt en annan är den liten. Jaja....som vanligt så är det ju viktigast att man mår bra och att allt är som det ska...


Nu blir det lite stök inför morgondagen - ska jobba fram till kl 14 då jag har tid hos tandläkaren. Brrrr.....lika nervöst varje gång.  Ha en go' kväll ! // H

Av Hanna - 11 oktober 2011 09:23


Idag tussar jag på hemma. Har vaknat flera gånger i natt av att jag känt mig yr, hela sovrummet snurrade. Satt i soffan innan jag la mig och då kändes det som jag var full ! Mkt märkligt. Skulle bara ha jobbat halvdag eftersom vi ska på BVC & 3årskontroll idag iaf så det hade mest bara blivit en massa åkande ändå... Ska se om BM har tid att sticka mig i fingret idag & kanske kolla BT osv....när jag ändå ska upp på HC.


Återkommer väl i eftermiddag // H

Av Hanna - 10 oktober 2011 13:30


Jag är yr. Känns som jag får blodtrycks- och blodsockerfall om & om igen. Huvudvärk och lätt illamående oxå. Har missat dörrhandtag och stolsryggar när jag greppat efter dem några gånger nu. Tror jag ska bege mig hemåt snart och vila, lägga upp fötterna så jag får lite blod till huvet, äta nåt järnrikt och kanske ta en promenad till kvällen om orken finns.


Konstigt.....jag som mådde så bra igår... // H

Av Hanna - 10 oktober 2011 11:38


...och lättad när jag fick veta att våra bästa vänner nu fått sin pojke och att de alla mår bra ! Jag har varit ampen under helgen och nästan inte kunnat tänka på annat. Nu önskar jag dem all lycka och några lugna dagar framöver, så de kan smälta och verkligen ta in det underbara som hänt. Sen vill vi snusa bäbis !!!


Jättegrattis till er & välkommen till världen lille Gosse!!


  

Av Hanna - 9 oktober 2011 20:28


Tydligen är det 100 dagar kvar nu bara tills Spöket beräknas komma till världen.  Inte så mkt det inte. Inte mkt alls. Wiiiieee..


Här befinner vi oss nu då...

  • Dag 180 av 280. (64,3%).
  • Vecka 26 av 40.
  • 100 dagar kvar till beräknad förlossning.

Helgen har varit bra. Igår blev det en del jobbat på tomten, och med garaget.. Drog iväg på fest iaf på kvällen, men vi körde på den gyllene medelvägen och tog egen bil dit och åkte hem vid midnatt. Pigga och glada i morse men fick ändå en kul kväll. Bra det. Jag hittade en gammal tunika som tillsammans med svarta jeansleggings funkade rätt ok.....ha ha....tyckte jag iaf... Idag har vi varit på lite turné, hälsat på M's kusin som flyttat till hus för inte så länge sedan, både kul att se huset och att uppvakta deras grabb som fyllt år nu i höst. Hade tänkt hälsa på gammelmomma oxå, men hon sov när vi kom dit så det blev inget med det idag. Smög ut därifrån för att inte väcka henne...hon såg liten ut där hon låg under filten.....ska försöka ta oss dit snart igen eftersom hon varit lite tussig på sistone.


Nu blir det tvätt-hängning, eld i kaminen och sen lite filmmys med min käre sambo. Vi gjorde köttfärsbiffar med potatis, gräddsås, kokta morötter och lingon till middag. Hur gott som helst, redig mat och dessutom billigt. Sweet !


Kom på en sak nu, veckomatsedlarna - var tog de vägen !?!? Hmmm.....


Ha en bra söndag och hoppas att er vecka börjar bra i morgon bitti ! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards