Alla inlägg under april 2009

Av Hanna - 24 april 2009 19:57


Det har varit varmt och skönt väder idag. Så vid 14-tiden tog vi vagnen och började gå in mot stan. Efter ca en timme var vi framme på Barnens Hus. Skönt för mig att få ta en rejäl promenad och kul för Lilla E att sitta och kolla på bilar och annat som åkte förbi. "Oh oh oh" säger han och ser sig omkring, jätteglad och nyfiken.


Dagens bästa är att lilleman verkade tycka bättre om Biff Stroganoffen och åt till slut en hyfsad portion, men inte förrän jag blandat ut den med några kuber hemgjord potatis- och palsternackspuré. Till efterrätt fick han mosat äpple och det blev ju en hit redan på första försöket. Han är fortfarande dålig på att dricka vatten tyvärr. Spelar ingen roll om han får hålla på själv med flaskan/pipmuggen eller om vi hjälper honom. Han vill liksom inte ha bara.... Ja ja....får väl traggla vidare, några droppar får han ju i sig varje gång.


Nu ska det göras välling och sen blir det nog en parkering i soffan för vår del. Kolla lite tv och äta nåt gott.


Ha en trevlig fredagskväll. Mys allt ni kan ! // H







Av Hanna - 24 april 2009 10:51


Nåt är fel med denna skitdator och framför allt Explorer'n ! Hade nyss skrivit ett långt inlägg om både det ena och det andra ointressanta ur min vardag. Så helt plötsligt.... "Internet Explorer svarar inte".  Jag blir så less så jag ska städa i sovrummet istället !


Men här kommer iaf en bild på en nyklippt (och okammad) liten gullgubbe...


Korthårig snygging !


Syns inte så väl hur klippningen blev men det är

kort och fint på sidorna iaf.


Ha en underbar fredag ! // H



Av Hanna - 23 april 2009 22:59


Nu är det strax dags att göra kväll. Måste bra dra den vanliga kvällssurfen först... =)


Föreläsningen på Gläntan var intressant och tänkvärd. Efteråt stannade vi kvar och åt lunch innan vi tog bussen in på stan för att byta klänningen och köpa skjorta till Lilla E samt strumpbyxor till mig. Avskyr dem men vad gör man !? Strosade runt och höll nästan på att glömma att det ska  ju fixas ett fint Grattis-kort till brudparet oxå,  så det blev en sväng på Syssla-butiken. Köpte fint lila papper och kuvert, hade dekorationen klar hemma redan. Ska sätta mig i helgen tror jag och göra i ordning det.


Efter middagen åkte vi till M, D och kusin Stora E. Lämnade igen de lånade bäbissakerna och satt ute en stund med lite fika. Härligt att man börjar kunna sitta ute på kvällstid utan att frysa rumpan av sig. Sedan blev det en snabb sväng till M:s föräldrar där vi lämnade den barnstol som de ska ha i sin bil för de tillfällen då någon av kusinerna Lilla E eller Stora E ska åka med dem.


Det blev sent innan vi åkte hem och lilleman somnade i bilen. Trodde att det skulle bli gråt när han vaknade, men det gick bra. Han åt välling och somnade på stört när han kom till sängs. Hoppas på mindre hosta i natt.


Nu är det dags för den här mamman att göra kväll. Godnatt ! // H 

Av Hanna - 23 april 2009 08:45


...en sova hela natten-natt. Lilla E hostade så han kräktes. Såg lite läskigt ut eftersom han inte själv tar sig upp till sittande utan ligger på rygg och kraxar. Så resten av natten fick han sova hos oss, eller rättare sagt PÅ mig...det var det enda sättet att få honom att ligga still. Jag har inte sovit så bra men det var skönt att ha honom nära så man lätt kunde hjälpa honom upp när hostan satte igång. Som tur  va fick han inte så många fler attacker.


Nu är det gröt som gäller, sen iväg på Öppna Förskolan och föreläsning om "Ömsesidig respekt - Gränssättning". Det är nåt projekt de kör och vi som brukar vara på Gläntan fick erbjudande om att komma och lyssna. Inte helt fel. 7 tillfällen kommer det vara, olika ämnen varje gång.


Ha nu en bra dag. Fredag i morrn ! // H

Av Hanna - 22 april 2009 22:27


Idag känns som en jättelång dag. Har hunnit med en hel del och börjar bli lite trött. Skinkfrestelsen blev iallafall god och vi lyckades även med konststycket att få Lilla E att äta lite kött- och majspuré till middag.


Nu ikväll har vi haft M:s kusin F med flickvän J på besök. Vi bjöd dem på kaffe och Singoalla och kollade på Grey's Anatomy. Sen de åkte har vi kollat lite på Hemnet och funderat kring resan till GBG som börjar närma sig. Lilla E somnade utan gnäll före kl 20, skönt. Verkar som om det är varannan kväll som gäller på skrik & gråtfronten. Han hostar styggt, men jag hoppas att han får sova hela natten ändå.


Jo men just det ja ! Vi har ju klippt den lille mannen idag. Han såg mkt äldre ut när en del av babyfjunet försvann. Bilder kommer kanske i morgon.


Långhårig grabb !

Såhär såg han ut innan vi klippte till....


Nu är det dags att packa i hop och dra sig mot sovrummet. Godnatt // H



Av Hanna - 22 april 2009 14:11


Idag fick Lilla E prova lite Biff Stroganoff till lunch. Har ju gjort smakportioner av lite allt möjligt här hemma, vissa saker har han gillat medan han ratat en del smaker. Kände dock att vi ville prova lite mer "riktig" mat så vi köpte en burk på prov. Det gick inte så bra. Han gillade inte alls ! Ska prova igen i morgon, sägs ju att det kan behövas många försök innan de accepterar den nya smaken. Jag frös in resten av maten i kuber så vi kan ta fram lite åt gången och testa. Mycket kladd blir det ! =)


147Biff-Stroganoff-5-manade.gif


En sak som han däremot gillade var mosat äpple som han fick till mellanmål. Smask smask sa det bara, han blev inte röd om munnen eller nåt heller så det var ju bra. Jag får ju klåda i halsen och runt munnen när jag äter äpple så jag var lite orolig att han kanske skulle reagera på det, men som sagt så gick det bra. Skönt.


Ska nog byta utseende på bloggen inom  kort. Som den ser ut nu, med grå bakgrund känns lite vintrigt. Nu ska det bli mer vårlikt ! Dagens soliga  promenad med tussilagoplockning gav verkligen mersmak. Mer vår till folket !


Dags att diska undan efter allt kladd i köket. Jättekul. // H

Av Hanna - 22 april 2009 14:05


T U S S I L A G O !

 Härligt när det börjar lysa gult längs vägkanten !

Dessa plockade vi idag när vi var på promenad i solen.

Av Hanna - 22 april 2009 10:37


...have a Singoalla Lakrits !



Det är vad jag har nu. Paus med kaffe och kex. (kaka ?) Smakar väl sådär, jag är ju lakritsfreak men måste nog säga att originalet med röd seg sylt i smakar bättre. Man ska nog inte blanda ihop saker så mkt... Nåja, paketet kommer ju ta slut i vilket fall, det behöver vi nog inte oroa oss för. ;-)


Lilla E sover ute i vagnen sen en dryg timme, hoppas han sover nästan en timme till. Annars blir han så himla trött till kvällen och övertrött bäbis är ju ingen höjdare. Under tiden har jag gjort skinkfrestelse och ska efter kaffepausen ge mig på tvätten som behöver vikas. Hade ju funderingar på att gå på Öppna Förskolan på eftermiddagen, men det är stängt i dag så vi får bli hemma. Tur att jag kollade på lappen, så tråkigt att komma dit och så är det låst och stängt.


Nu börjar jag se botten på min kaffekopp. Dags att stöka vidare. Tjing ! // H



Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards