Alla inlägg under april 2009

Av Hanna - 22 april 2009 08:27


Helt vanlig dag kan jag tro att detta blir. Har lite tvätt att vika sen i går, och så håller jag på att stöka i lillrummet (igen). Det rummet blir liksom aldrig klart. Kanske beror det på den stora frysboxen som står där inne och tar en massa plats !? Så länge den står där så är det liksom svårt att inreda... Men nu har vi i allafall kommit en bra bit på väg när det gäller att göra i ordning de bäbissaker vi lånat av kusin Stora E så att vi kan lämna igen dem. Babygym, lilla bilbarnstolen och lite annat smått och gott som vi haft turen att få låna.


Oj, nu är det dags för gröt tror jag. =)


Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 21 april 2009 20:00


Shoppingrundan gick bra ! Hittade en klänning redan i första provhytten. Kors i taket. Nu till det märkliga.... Jag provade en grön som jag föll för och bestämde mig för att köpa den. Gick ut i butiken för att hänga tillbaka de som jag inte ville ha. Då hittade jag en likadan klänning fast lila som jag efter ett snabbt rådslag med mig själv bestämde mig för att byta till. M ska nämligen ha lila skjorta på sig på bröllopet. Tog en lila, gick till kassan och betalade, mkt nöjd över att ha löst problemet utan svett eller vansinne ! Kommer hem och inser att den är för liten runt överkroppen. Va fan !? Måste ha tagit fel storlek när jag bytte färg.....blir till att åka in och byta då.... *suck*  Sällan det blir helt som man tänkt sig.....



Efter shoppingrundan gick vi med T hem till henne och drack kaffe, fick då även träffa hennes kille M. Trevlig typ ! =) Satt och surrade med dem en stund innan vi promenerade ner till NFI där jag bokade klipptid och sen vidare till ICA där M mötte oss. Handlade, åkte hem och satte igång att tvätta. Nu är det vällingdags för den lille, sen kommer han förhoppningsvis sova gott så jag kan kolla på Desperate Housewives. Missade dubbelavsnittet förra veckan när vi var i stugan. Men först ner i tvättis igen.


Ha en trevlig tisdagskväll ! // H

Av Hanna - 21 april 2009 08:14


Ja det är vad jag håller på med nu. Laddar inför ännu en tripp in på stan för att hitta en outfit till bröllopet. Vill verkligen hitta nåt så att jag får det ur världen. Ska träffa T som har lovat agera smakråd, det blir nog även en lunch eller fika tillsammans med henne. Ser fram emot det !


Natten har varit suverän. Lilla E somnade ju utan ett endaste gnäll före kl 20.00 i går och vi hörde inget av honom förrän kl 05.15 Då fick han komma till mig och äta lite och sedan somnade han om i sin säng där han fortfarande ligger och sussar sött. Kommer nog vakna när som helst. Trodde aldrig att han skulle sova så länge på den lilla vällingskvätten han fick så det var ju jättebra. Han är dock väldigt kinkig på vilken flaska/napp han vill äta ur. Vi hade köpt en MAM Ultivent efter tips från bekanta men den tar han inte överhuvudtaget. Däremot en helt vanlig ESSKA med rak napp funkar kalasbra. Där fick vi som köpte en dyr flaska med specialformad napp osv.... Ha ha.....


Inte godkänd av Lilla E



Godkänd !


Nu är det dags att klä sig och packa i ordning skötväska mm så vi kan sticka in på stan sen när lilleman vaknat och ätit sin gröt.


Ha en bra dag. // H

Av Hanna - 20 april 2009 20:16


Lilla E somnade ikväll utan minsta lilla gnäll. Jätteskönt för oss alla ! Nu ska vi mysa ner oss i soffan och må lite gott....


Godnatt ! // H

Av Hanna - 20 april 2009 17:57


Mina killar är ute på gården och mekar lite med min cykel så den ska vara ok att använda. Ska bli härligt att komma ut och trampa runt på torra cykelvägar ! Det är riktigt hög vårkänslofaktor på det tycker jag. Härligt !


Idag har jag kokat egen majspuré och även gjort puré på älgkött. Lilla E fick smaka båda delarna och enkelt sagt så var majsen helt ok medan köttet orsakade kräkning. Samma som när han äter potatis. Han tycker verkligen att det är äckligt. Vilka grimaser !


Nu ska jag passa på att ta en lång dusch, passa på att skvala lite extra nu när jag inte behöver ha koll på en liten. Kanske ska tända ett doftljus och mysa till det riktigt....


Ha en trevlig kväll ! // H

Av Hanna - 20 april 2009 08:57


Idag är det måndag och jag har ont i munnen.


 


Har en visdomstand som håller på att komma fram och den växer snett ! Gör ont både i käke och kind. Måste nog kontakta min tandläkare och se om han kan plocka bort den nu eller om vi måste vänta tills den vuxit upp längre. Sist han plockade bort en visdomstand i nederkäken på mig så blev det ett himla stök, den växte precis lika fel som denna.... Var även hos honom i december och tog bort en i överkäken, så det enda bra med detta är att om han drar den här så har jag inga visdomständer kvar ! Inga pengar heller för den delen.....*suck*  Är dessutom rädd så jag skulle kunna göra i byxan när jag går dit....så det är en riktig ångestbomb det här. I övrigt har jag inga problem alls med tänderna så man får väl trösta sig med det oxå....


Nu vill jag inte tänka mer på det. Ska göra i ordning lite gröt till lilleman i stället. Ska prova att ge honom välling på kvällen i stället för gröt eftersom han numera även äter gröt på morgonen. Det ska vi prova i kväll, får väl se hur han sover på det.


Ha en bra dag folkens. // H

Av Hanna - 19 april 2009 20:45


Hoolahoop, så var ännu en helg till ända. I morgon börjar allvaret igen då M ska tillbaka till jobbet efter lång härlig ledighet. Kommer kännas lite ensamt tycker Lilla E och jag. Men vi har massor med saker att ordna med så tiden kommer gå fort. Shoppingrundan i fredags blev totalt misslyckad, hittade INGENTING att köpa till bröllopet så det är en av alla saker vi måste ta tag i och fixa under veckan.


Just nu är det skrik och panik här hemma. Lilla E har återigen hamnat i sömnsvårigheter så vi är tillbaka och på 5-minutersmetoden. Förra omgången fick vi våndas ett par kvällar innan det blev bättre. Vi hoppas att det även denna gång är snabbt övergående så vi får tillbaka våra vanliga mysiga kvällar med smidig nattning och en glad bäbis.


Nu ska jag ta och göra nåt varmt att dricka och sedan parkera rumpan i soffan. Det har varit tyst en stund nu i sovrummet så med lite tur har lilleman hittat lite ro och slumrat in.


Håll i er, i morrn är det måndag igen ! // H

Av Hanna - 17 april 2009 08:20


Idag vaknade jag av mig själv, före både bäbis och karl. Inte något av det vanligaste som sker här hemma. Jag brukar oftast vara tröttast av oss alla. Men inte idag och det var skönt. Låg och filurade ett tag, njöt av att vakna i min egen säng framför allt. Efter bara en liten stund vaknade Lilla E, så då fick han komma över till vår säng och käka lite frukost. Sedan klev vi upp och smög ut så käraste M fick fortsätta sova. Så är läget nu, jag sitter här med lite fika medan Lilla E leker på golvet och M sover sött i sovrummet.


Idag kan det nog bli en sväng på stan för att leta kläder till bröllopet, bara 2 veckor kvar så jag börjar ha lite panik. NOTHING TO WEAR !!! Kul att gå på stan hela familjen för omväxlings skull. Kanske blir det även lunch eller fika ute för att mysa till det lite extra idag när Lilla E har namnsdag och allt.


Skickar en bamsekram till Kusin Stora E som är sjuk !  



Ha en bra dag allihopa ! // H


Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards