Alla inlägg under april 2009

Av Hanna - 6 april 2009 23:26


Åter en dag till ända. En mycket trevlig sådan. J kom och käkade lunch och blev sedan kvar ända tills vi åkte hem till M:s föräldrar. Släppte av henne hemma eftersom det är på vägen dit. Väl hos svärpäronen åt vi isterbandsmiddag och sedan lekte jag inne med Lilla E medan M var ute i garaget och pysslade med avgasprojektet. Nästan färdigt, kommer bli bra !


Nu ska jag strax hoppa i säng och försöka sova bra så jag är pigg i morgon bitti. Då är det nämligen dags för provtagning på sjukhuset. Känns lite jobbigt, men det kommer säkert gå bra. Som jag skrivit tidigare så är ju lilleman en riktig tuffing som inte är rädd för småsaker som nålar, stick och blodprov. Han är ju rätt härdad på den fronten sen han var inlagd i 12 dygn på sjukhuset innan jul. Brydde sig inte ett jota om vaccinationssprutorna heller. Mammas hårding ! Jag däremot avskyr nålar och stick och lider av att se dem sticka i honom. Men nu blir det ju förhoppningsvis bara 1 eller 2 stick, och det är ju ganska ok. Inte som när de skulle sätta infarter i fötterna på honom när han var inlagd, hemska saker. Brrr..... Nä det kommer gå bra, gäller att jag är lugn och sansad så jag kan vara till nån tröst och hjälp för honom om han blir ledsen. Positivt tänk !


Efter sjukhusbesöket ska Lilla E få vara med sin farfar i nån timme medan jag ska luncha med min avdelning på jobbet. Vår chef ska sluta så det är som en sista grej med honom, ska väl delas ut nån present och hållas nån form av tal kanske....blir nog både trevligt och gott.


Håll en tumme för oss att det går bra i morgon. Blir nog inte nåt morgonbloggande, kommer vara alldeles för trött och stressad för det.


Ha det så gott. // H

Av Hanna - 6 april 2009 09:13


Idag är en sån "både och"-dag. Vaknade av mig själv kl 8 och var klarvaken men ändå jättetrött. "Både och".


Dessutom är det måndag vilket känns skit (ni andra "måndagsfantaster" vet vad jag pratar om) samtidigt som det känns helt ok. Får ju lunchbesök av J och så kommer svärföräldrarna att titta in en snabbis och lämna nybakt tunnbröd. Utanpå det så är det en kort arbetsvecka för käraste M som i och med att den nu har börjat även snart är slut. Mest bra saker i dag alltså, men ändå så känns det "både och". Märklig känsla.


Nu ska jag ta och städa av golvet i köket. Det är så dammigt och skräpigt. Men inte så länge till !! Sedan blir det dusch och så till att börja med lunchmaten. Ha en bra måndag. Kortvecka ju.... //H

Av Hanna - 5 april 2009 22:36


Ja nu börjar det larma inom mig. Monstret Måndag är i antågande. Usch. Fast egentligen ser jag fram emot morgondagen eftersom J ska komma och käka lunch med oss och sedan (om vädret tillåter) ska vi nog ta en promenad och lufta oss medan vi surrar loss. Så det finns egentligen inget att gruva sig för. Precis tvärtom ! Dagen kommer ju gå jättefort och sen när man kommit igång vet man ju hur det går med resten av veckan, fort som f**n ! :-)


Idag åkte vi från pappa efter att vi ätit en sen lunch, stannade till hos mamma och fick så småningom middag där. Sedan blev det ett stopp hos min syster innan vi slutligen rullade hemåt. Väl hemma blev det till att ge Lilla E gröt och stoppa honom i säng. Han somnade helt utan gråt och utan att nån av oss behövde gå in till honom en enda gång. Under helgen har han sovit dåligt och haft svårt att somna. Vi har kört vidare på 5-minutersmetoden men det har inte skett några framsteg, har varit ungefär som första kvällen vi provade det. Men nu gick det alltså helt perfekt i kväll med bara vanlig nattning. Skönt för oss alla. Hoppas det fortsätter så.


Nu ska jag kolla lite mer på TV innan det ska sovas. Fridens ! // H

Av Hanna - 4 april 2009 17:26


Dagen har ägnats åt svetsning och stök med avgassystemet. Nästan klart, men det fattas lite delar så vi får vänta med det sista tills vi fått tag på dem. Rörböjar och flexslang bland annat. Ska lägga in bilder sen så det kanske blir lite tydligare vad jag gaggar om... :-)


Lilla E har idag provat att äta broccolipuré och det gick som en dans. Han åt mkt mer än förväntat. Kul att han gillar det. Detta var köpt puré, men jag ska nog prova att göra hemma sen oxå. Koka, mixa och frysa in.


Nu väntar snart pappas köttfärssås till middag. Den är godast i världen ! *mums*


Hoppas ni haft en bra lördag med roligare väder än vi haft, det regnar och är allmänt trist här. Ha det gott ! // H

Av Hanna - 3 april 2009 23:33


Befinner mig nu hos pappa i stället för hos mamma. Åkte hit för att i morgon kunna låna verkstan och fixa avgassystem till skoterekipaget. Man vill ju inte sitta i kälken och bli avgasad, därför ska det byggas avgassystem som leder bort skiten ! Jättebra att vi får det gjort.


Nu ska vi kolla på TV. Godnatt ! // H

Av Hanna - 3 april 2009 10:06


Hej & Hå ! Skönt med fredag. Håller på för fullt med att tvätta och stöka i ordning så det känns ok när vi kommer hem på söndag. Åker som sagt till min mamma i helgen, med lite tur kan vi sticka redan före kl 16. Då blir de glada dit vi kommer för då hinner de rå om Lilla E lite extra innan det är kväll och han ska sova.


Ska dra ner i tvättis nu medan lilleman sover förmiddagslur.


Let the weekend begin ! // H


Av Hanna - 2 april 2009 23:28


Glömde ju skriva att vi idag fick kallelsen till Barnmottagningen på sjukhuset. Tisdag den 7/4 kl 09.00 ska vi vara där för provtagning. Hoppas att det går bra så de inte behöver sticka så många gånger i Lilla E. Tur att han är en tuffing som klarar sånt här bättre än sin mesiga mamma.


Stay cool !

Gäller att hålla sig cool när man

ska på sjukhuset !


Hoppas sedan att de får resultaten snabbt så vi får komma tillbaka och träffa läkaren och gå igenom vad de kommer fram till. Förhoppningsvis hittar de inga konstigheter. Kanske har han bara dåligt immunförsvar, utan att det finns nån läskig anledning till det. Håller mina tummar för det.


Nu ska jag knoppa. Har ingen bok att läsa, måste  leta reda på nån tidning eller nåt i stället. Attans att man blivit bokberoende ! Nighty Night // H

Av Hanna - 2 april 2009 21:55


Ikväll tog det 15 minuter för Lilla E att somna själv. Behövde bara gå in 2 ggr och ge honom nappen, precis när M var på väg in den 3e gången blev det tyst och sen dess har han sovit. Skönt. Verkar som det funkar.


Dagen har varit bra. Vi fick ju besök av T som stannade i nästan 3 timmar och surrade på. Jättetrevligt. Bestämde att ses inne på stan nånting framöver, kanske ska vi åka hela familjen och hälsa på hemma hos henne så vi får träffa hennes nya kille oxå. De har snart varit tillsammans i ett år och jag har inte ens sett karl'n än ! Måste ju kolla vad det är för typ.... ;-)


I morgon kan hända att vi åker till min mamma igen, blev ju en massa grejor kvar där när vi fick åka till sjukhuset förra söndan. Glömde en del kläder och så står skotern och kälken kvar på släpvagnen hemma hos dem oxå. Vi får se om det blir så att vi åker i morrn eller om vi väntar till lördag förmiddag. Väder och ork får avgöra.


Nu är det kväller. Ha en artu'n sådan. // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards