Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Hanna - 15 januari 2009 21:53


Min älskade Lilla E ligger nu och sover i sin pappas knä. Han är gnissig och mår nog inte riktigt bra. Han var jätteledsen innan han somnade och har vaknat till några gånger och gråtit krokodiltårar. Beror nog på vaccineringen och går säkert över tills i morgon men ändå lite jobbigt. Man blir ju ledsen själv oxå när han inte verkar må så bra. Tur att han har en snäll och go' pappa att mysa hos.


                                            


Vi hörs i morrn ! Freeeeeedag ! // H



Av Hanna - 15 januari 2009 13:01


Det var visst inte - 6 grader i morse när jag skulle iväg. Det var - 16 !! Som tur var hade jag bäddat ner Lilla E ordentligt i den supermjuka gosiga åkpåsen och dragit på honom den fina mössan som han fått låna av sin kusin Stora E. Själv hade jag min nya jacka med tillhörande byxor. De var jättebra ! Så vi klarade oss bra iaf, men tog bussen halva vägen för säkerhets skull. Jag måste ju ha varit helt apa-trött när jag kollade temometern i morse, såg fel på 10 grader !!


Nu är min lilla kille inte så liten längre. Vågen visade 6 250 gram och han är 62 cm lång. Sen så fick han 2 vaccinationssprutor och det gick jättebra, han sa inte ett pip när hon stack honom. En liten tuffing sa BVC-sköterskan. Får se om han får feber och lite ont av den ena sprutan, fanns en viss risk för det sa hon.


Nu ska jag förbereda middagen, Potatis och Purjo-soppa. Svärmor kommer hit och äter med oss, sen ska hon följa på husvisning. Hoppas att huset är fint och att vi är de enda där. Troligtvis kommer det vara jättefint och en massa folk = dyrt hus. Tråkigt.


Ha det bra i kallvädret !!  // H

Av Hanna - 15 januari 2009 08:29


Hurra för det ! Då får jag ju prova vad nya jackan och överdragsbyxorna går för ! Köpte dem i går. Glömde klämma in det i den kortfattade resumén av gårdagen. Grårutig jacka och svarta byxor. Softshell. Jättesköna, fina och förhoppningsvis lagom varma. Ska ju ta vagnen och styra mot Torvalla idag igen. Lilla E ska vaccineras. Sedan ska vi nog bara köpa med oss ett par potatisar och en purjolök till middagssoppan och vända hemåt igen. Blev inte så mkt tid hemma igår så det känns lite behövligt.


Nu måste jag lägga på ett kol om jag inte ska behöva stressa när Lilla E vaknar och vill ha mat. Tänkte gå hemifrån senast vid halv tio.


Ha en bra torsdag. Ni vet väl vad det är för dag i morrn !!?  // H

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards