Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Tuuuuesday !

Av Hanna - 24 november 2009 06:54


Jag har sovit på en madrass i natt. På golvet i lillemans rum. Det är för svårt för oss alla att sova när han ligger hos oss, så i nu har vi gått in till honom i stället när han vaknar. En av oss får ligga kvar och sova ostört med andra ord. Det funkar ganska bra. 2:a natten som vi körde på detta, har ju tagit bort ena spjälsidan på hans säng oxå. Mkt lättare att natta honom, han protesterar inte alls nästan. Sover bättre gör han oxå, i ett sträck mellan 19.00-00.30 Resten av natten är lite hackig, men när man ligger intill så går det ganska bra. Vill försöka vänja honom att inte alltid måsta komma till vår säng. Målet är ju att man inte ska behöva ligga på golvet heller, men just nu verkar han behöva lite sällskap. <3


Bra eller dålig metod, det får vi se. Vi provar oss fram för att se vad som passar oss. Fick en kommentar igår om att det var en kass metod, att man istället ska sätta tillbaka spjälsidan och sen låta honom vara i sängen, gå ut ur rummet och stänga dörren. Oavsett hur mkt han skriker och är ledsen. Jag frågade om hon menade 5-minutersmetoden, och om det gällde när de skulle lägga sig inför natten, men nej. Hon menade att man skulle låta honom vara, både på kvällen och om han vaknar på natten,  tills han slutade skrika och somnade själv. Att man klemar bort dem genom att ligga hos dem. Vad tycker ni ? Vad är viktigast, att hela familjen får sova eller att man stenhårt håller på att barnen ska ligga i sina sängar i sina rum ?


Hoppas alla får en bra dag och att ni fått sova i natt. Flört  // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards