Alla inlägg under februari 2011

Av Hanna - 21 februari 2011 15:29


...sitter och önskar mig saker kan jag ju lika gärna fortsätta...


Flätad svart korg, 48 x 50 x 37 cm

Vedkorg

Vet inte om den rymmer så mkt ved eller om den är bra....men den är snygg !

Bilden lånad från ilva.se

 

Väggklocka från Koziol

Bilden lånad från favoritsaker.se

 


Söta burkar för disk- & tvättmedel från Derrière la Porte

Bilden lånad från favoritsaker.se

 

Nyckelringshus från Qualy

Bilden lånad från favoritsaker.se

 

Lite smått och gott som gärna skulle få pigga upp hemma hos oss. Nu ska middagen fixas. Hej ! // H

 

Av Hanna - 21 februari 2011 13:46



multirand_20003a

Sittpuff från Mio

 

När lilleman sov lunch idag gick jag upp till Jysk och köpte nya turkosa kuddöverdrag och så var jag in på Mio och blev kär i sittpuffen ovan. Den vore perfekt till allrummet, att sitta på när man kollar på lillteven som står där. Sen ska vi väl ställa dit en soffa.....men först måste garaget bli klart så vi kan flytta ut frysboxen....så....tills dess får en eller ett par mysiga puffar duga som sittmöbel. Vad tror ni om den färgklicken i vårt annars ganska vita hem !?


Hann även med att förälska mig i en hyllkombination att sätta på väggen. Ska lura med mannen dit när han kommer från jobbet och se vad han tycker. Hyllan är en typ av stringhylla och jag funderar på att sätta den på väggen bredvid kaminen. Tänkte ha böcker, lite foton och kanske nån blomma i den. Precis som man brukar i en bokhylla mao. Hi hi hi.....


(Detta var enda bilden jag hittade, fick bildgoogla fram den. Tack för lånet !)

Nåt sånt här som man har i lite olika höjder och bredder....vad tror ni om det ?

 

Nu lite mera kaffe. Lilleman har fått lite högre feber under dagen, men halsen verkar bättre. Alltid nåt. Hej ! // H


Av Hanna - 21 februari 2011 06:59


Jaha, lilleman var lite snorig igår, kanske liiite gnälligare än vanligt på eftermiddan & . Somnade ändå för natten hur lugnt som helst. Vi kollade Solsidan och skulle just välja bland söndagsfilmerna.....när vi hör jordens hostattack och nåt som låter som en tåg-vissla !? Det var Lilla E som på ca en timme blivit jättehes och fått ont i halsen. Turbosjuka ! Var jätteledsen och klagade på halsont, ville dricka vatten och sitta i famnen. Tog ingen temp, men lite feber var det nog. Han är inte lika "akut-hes" idag men det låter tungt när han andas och han säger att det gör ont. Så vi är hemma och tar det lugnt idag, han pyser framför Bompa just nu. Temperaturen ute är tack & lov mänsklig så till lunch blir det nog en promenad med lilleman sovandes i vagnen. 


Jag känner att jag slappade verkligen till med träningen förra veckan (hade en OK anledning iofs men det känns ändå inte kul) så nu vill jag komma igång igen. Promenader mån-tis-ons och så gymet tis & tors. Ska försöka få till en promenad VARJE DAG, men kanske inte 1h varje gång, det målet får gälla mån-tis-ons. Ja på söndagar brukar det ju kunna bli en långrepa oxå....Måste ju försöka få det lite jämnt fördelat över veckan, blir lätt att man kör järnet i början och sen mot helgen orkar man inte.....Ja ja...nu får vi se hur det blir med det sjuka barnet, svårt att hinna på gymet före jobbet om man är hemma. Får kanske bli efter jobbet istället om det blir flera dagar....inga undanflykter denna vecka !!


Käraste M håller på att byta smörjmedel i en av maskinerna på jobbet, så han kan nog inte ta någon VAB-dag nu, iaf inte i början av veckan. De började förra veckan med att ta väck det gamla smörjmedlet och så har de rengjort och haft sig. Idag ska de fylla på med den nya oljan....(väldigt förenklad förklaring) så  han har det han gör.  Själv har jag det ju ganska lugnt på jobbet fortfarande och så kan jag ju kolla mail och ha lite kontakt med kontoret hemifrån så det funkar rätt ok för mig att vara hemma.


Nu blir det lite Philofix. Hej ! // H

Av Hanna - 20 februari 2011 14:49


...så bra som en söndag kan bli. Så bra har den här söndan varit hittills. Helt otroligt härligt och mysigt har vi haft det. Mysmorron med gosig lilleman, frukost framför brasan, lite småplock och kaffe. Läste lite "Må Bra" medan grabbarna tog en tur med Snowracern. Lunch och sen promenad till Jysk, kollade på lite nya kuddöverdrag, nu vill jag ha in vårfärger !! Nu hemma igen och vi poar på lite olika grejor. Allt i godan ro och TILLSAMMANS ! Det är precis så man vill att helgen ska vara. Man hinner med att både vara ledig & slapp, samtidigt som man får lite nytta gjort. Lovely !


Igår storstädade jag, skurade golv och torkade lister överallt. Köket glänste ! Sen fixade vi tacos i massor  som vi bjöd fam Velour, Lillfaster med sambo samt vännerna J & G på. Vi var 10 personer som åt och det var trevligt, maten blev god och vi hade en lagom soft kväll. Mello var igång på tvn, men vi hann nog inte lyssna/kolla så mkt för det surrades om både det ena och det andra. Barnen somnade (efter lite protester) i bra tid och vi vuxna hann umgås och käka godis i lugn och ro. En lyckad kväll tyckte jag, hoppas de andra tyckte likadant !   


Nu ska vi ta och fixa lite matlådor, och kanske baka nåt. Måste prova nya hushållsmaskinen som käraste M fick i födelsedagspresent. Har sms:at vännen T med tillhörande M och erbjudit söndagskaffe, och nappar de på det kanske vi kan bjuda på nåt nybakat då. Vi får se.


Hoppas att ni alla haft en lika bra helg som vi har haft, den har laddat batterierna ordentligt ! Hoppas att ork-boosten räcker länge. Solsidan ikväll dessutom. Yippi ! // H

Av Hanna - 17 februari 2011 21:23


....så efterlängtad. Även denna vecka. Jag fattar inte. Hur man än våndas och har sig inför och under veckan, man tror man ska dö i sitt ekorrhjul.....så bara PANG är det helg igen ! Bara en liten fredag kvar att jobba och sen blir det mys med de bästa. Muchos grettos !


Nu sitter jag och svettas faktiskt. Gjorde en liten brasa i kaminen och nu är det så varmt så man svettas på riktigt. Drog på fläkten och ställde torkställningen med tvätt i hallen, kommer vara torrt på nolltid och värmen får fördela sig lite jämnare i huset. I vardagsrummet kan man nästan inte vara.... Lyxproblem !


Nu ska jag packa en väska inför fsk, sen blir det godnatt. Sista natten innan helgen ska avverkas. Natti natti ! // H

Av Hanna - 15 februari 2011 19:24


Riktigt ruggigt väder ute. Blir innekväll med lite allmänt fix. Behövs alltid.


Alla hjärtans dag firades med god vardagsmiddag, i skenet av tända ljus och med en ljuvlig ros-bukett på bordet. Mannen hade fixat både middag & blommor när jag kom hem.   Nu ska jag läsa Alfons för lilleman. Godnatt // H

Av Hanna - 14 februari 2011 07:05


 

....och det kommer nog inte firas så speciellt mkt....inte vad jag vet. Blir lite go'are måndagsmiddag och sådär....men utöver det inget speciellt. Lite dåligt engagemang på den fronten i år, iaf för min del.....vad  den käre mannen ev. hittar på vet man ju inte ännu. Kan ju bli vad som helst. Kanske blixtrar jag till och hittar på nåt kul jag med....   


I vilket fall så älskar jag min lilla familj mer än allt och tänker försöka visa det lite extra idag.... 

 

 

Hoppas att ni alla får en mysig dag med era hjärtan ! // H

 

  

Av Hanna - 8 februari 2011 21:13


Till exempel när man går med på att prova "Modell för en dag"-grejen. Jag kände faktiskt stor motvilja och lätt ångest....men provade iaf och det var rätt kul. Mkt väntan på smink & fotografering och det var lite trist.... Kul dock med lite tjejkväll, inte så ofta jag gör sånt.


  

Såhär kan det bli när man vågar sig framför kameran...

Tänk vad en fotograf med bra kamera, sjysst ljus och en del smink kan göra...

Ovant att se sig själv sminkad. Det händer typ ALDRIG annars..

 

  

 

Med träningen går det lite trögt, men i morse blev det gymet iaf och igår kväll en timmes promenad. Det viktigaste för mig är just nu att inte tappa farten HELT utan hålla igång så gott det går. Snart vänder det och känns lättare igen !


Fick spontanbesök av vännen T idag, kul ! En kort sväng, men lång nog för att hinna med en kaffekopp och lite surr. Tack för det !!


Nu te och soffmys. Sen godnatt. Hej !! // H




Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards