Alla inlägg den 5 december 2012

Av Hanna - 5 december 2012 12:39


...lackar efter besöket på BVC och 4årskontrollen. Den stora killen Lilla E är nu 110 cm lång och väger 20.5 kilo. Växt ganska precis 10 cm på ett år. Han vägrade rita, men talade iaf om vilka färger pennorna hade. Räkna ville han inte heller - trots attt han kan räkna till åtminstone 20 när han känner för't. Pärlorna på tråden fixade han att trä & balansgången var inte heller nåt bekymmer. Syntestet gick inte så bra, så vi ska tillbaka och kolla det igen efter nyår. Han hade svårt att koncentrera sig när de skulle kolla det andra ögat så då blev de osäkra på vad det berodde på. Första ögat gick bra att kolla, så antingen ser han sämre på ena eller så orkade han bara inte fokusera & göra om proceduren. Återbesöket lär väl visa på det. Vi pratade lite om mat, sömn, vad han gillar att göra, hur mkt vi är utomhus....osv.... En ny sköterska var det (igen !!) men hon kändes lugn och sjysst. Han fick som vanligt väldigt mkt beröm för sitt språk - hon var imponerad av ordförrådet ! Hon skulle bara veta vad mkt ord han kan.....både bra och mindre bra....


I övrigt så betedde han sig precis så flurigt och stökigt som det bara är möjligt att göra...han var överallt på en gång och det blev väldigt svettigt när det var dags att gå hem. Väntrummet fullt av barn, några stackare som sov.....och min 4åring var i upplösningstillstånd över allt möjligt. Inte kul ! Men men....vi fick på oss kläderna och tog oss ut i friska luften. *PUST* Den planerade extrasvängen med besök på mataffären och Jysk hoppade vi över - vågade inte ens försöka. Ibland är det bara så tufft att vara mamma !!!


Nu är det lugnt här hemma. Pusselbyggande för den större medan den mindre sover. Kaffe och surf för mig. Ska strax sätta mig och läsa lite bara för att varva ner ordentligt innan jag fortsätter med julfixandet som jag påbörjade igår. Gardiner i vardagsrummet, vårt sovrum och i köket kom upp efter att barnen somnat - inte den ordning jag tänkt mig såklart - men nu är vi iaf igång och julkänslan kanske kommer smygande sen då. Snön som dalar ner ute och kylan är iaf härlig, så ljust och fint !!


Funderar på att färga håret, mörkt tror jag. Lär väl se blek & glåmig ut i ansiktet sen då kanske....men jag är ändå sugen på att förnya mig i väntan på nästa klippning....Kanske en toning iaf. Julfest på fredag dessutom & jag behöver pigga upp mig lite för att våga mig dit !! Är även sugen på en klänning jag sett - svart och röd i lite cool stil. Har dock inte provat den ännu, så det kanske floppar redan i provhytten då. Det vore nästan lite bra, för den är inte billig....


Nu blir det påtår & lite deckare. Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards