Alla inlägg den 4 december 2012

Av Hanna - 4 december 2012 19:56


...mig att bli otålig fast jag vet att röntgenresultaten skulle dröja. De sa ju att 14 dagar är vanligt och att man inte ska bli brydd om det tar ännu lite längre tid heller. Men ändå - idag har det gått de där 2 veckorna och jag är helt rastlös och vill bara få veta... Kommer de ringa, kommer det ett brev !? Att vänta är verkligen inte min starka sida. Men men. Jag får påminna mig om att väntan i detta fall mest troligt är nåt bra - då har de inte sett nåt akutkonstigt. Så vi väntar väl lite till då. Får jag inte höra nåt denna vecka kanske man kan ringa under nästa och höra sig för..... Skulle vara skönt att få lämna det helt bakom sig till jul. De kommer ju inte hinna lösa mina problem så snabbt, men att få "konstiga saker i huvet" uteslutet vore skönt. Då kan man slappna av och fokusera på att hitta en lösning eller ett hjälpmedel som gör livet lite lättare. Kanske blir suset lite lättare att leva med oxå när man vet att det är helt ofarligt.


I stort sett önskar jag mig en enda sak i julklapp - absolut tystnad i 5 minuter.

Det skulle vara underbart.


Dagen blev en hemmadag rakt igenom. Bara lite plock och grejande - skönt ! Imorgon ska vi till BVC för 4-årskontroll. Det blir spännande !! Ska passa på att fråga lite om Mini E's rinnande öga som de (sen han föddes och det började) har sagt bara beror på trånga tårkanaler....Nu är det rött och lite svullet. Kan ju ha med förkylningen att göra oxå....men nu när det som sagt börjar se lite svullet ut oxå får vi väl fråga igen då. Har ingen tid inbokad för honom förrän efter jul, så vi får hoppas att de kan ta en snabbtitt på honom när vi ändå är där. Kanske ska väga honom oxå & se så att vikten vänt....skulle kännas bra att se att vi fått kurvan på rätt köl igen.


Nu ska jag se Äntligen Hemma. Ha en trevlig kväll där ute i vårt vinterland. // H

Av Hanna - 4 december 2012 13:39


...skönt att vara hemma igen. Helgen/kryssningen var toppenbra. Det stormade ju dagarna innan, så det var lite nervöst....men vädret var lugnt och fint och resan likaså. Jag sov ingenting på bussen dock och väl på båten kunde jag inte heller sova....så jag är fortfarande lika pigg som en trött människa. Dock mkt nöjdare ! Allt väl med andra ord. Det blev lite shoppat på taxfree så i jul kan vi test-smutta likörer och dricka glögg bäst vi vill ! Köpte jul-whiskey oxå som vi hoppas få bjuda någon på. Kanske ska anordna en Lille-Jul för våra vänner och bjuda in dem på lite go'saker istället för julklappar. Så blir det nog...ska bara hitta en kväll då de kan komma.... :)


Denna vecka har vi inneboende, min kusin är i stan och jobbar. Han jobbar kvällsskiftet så min käre sambo & han kommer nog inte hinna träffas så mkt eftersom de går om varann hela tiden. Men jag & barnen får ju trevligt sällskap hemma här på förmiddagarna och det är ju inte fel ! Alltid trevligt att ha sällskap att dricka kaffe och surra med !


Vi ligger väldigt mkt efter när det gäller advent & julpynt men vi tar det med ro. Ska försöka att inte stressa upp mig. Har hängt upp stjärnan i köket idag och satt en ljusstake i vårt sovrumsfönster.  En stjärna på fot har jag i all hast pyntat gästrummet med... :) Gardiner och annat kommer väl upp vartefter. Tänkte börja med Lilla E's rum, bädda med tomtelakanen och byta gardiner osv och sen ta köket. Känns viktigast att barnen får känna att julen är på ingång.


Nu ska jag ta och plocka lite lego från golvet - klev på en bit alldeles nyss. *gud i himmelen vad det gör ont*. Sen ska det väl hängas en tvätt då. Typ som vanligt. Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards