Alla inlägg den 12 december 2012

Av Hanna - 12 december 2012 14:18


...äta middag varje dag !? Verkligen det tråkigaste som finns att hitta på mat när både kylen & huvet är tomma. Vi har ju egentligen mkt mat i frysen, älgkött till tusen. Men det ligger ju där, iskallt, hårt och oinspirerande. Sanningen är väl helt enkelt att jag inte har några idéer eller lust att laga mat och då hittar man ju ingenting i skåpen heller. Hade mannen varit hemma hade han kommit med 100 olika idéer vid det här laget...


Lång dag det här. // H

Av Hanna - 12 december 2012 11:19


Har såklart missat telefontiden till Öronmottagningen - tänkte ringa idag som jag nämnt tidigare. När jag surfade in på hemsidan hittade jag ett web-formulär för kontakt och frågor av mer allmän karaktär. Fyllde i det lite snabbt och skickade. Kändes bra. Sen kom ett sånt där "tack för ditt mail".....och där stod det att man kan få vänta en vecka på svar.... Ha ha...ur askan i elden. Typ. Kanske kan pricka telefontiden imorgon !? Tur att man inte väntar på svar om nåt värre.....


Det är som sagt mildare idag, men jag fryser mer. Har vilat en stund nu när det var läge, så skönt att dra på sig filten och bara blunda en stund. Suset gör ju att jag inte kan somna, men det var ändå ganska vilsamt. Fler än barnen som är trötta i det här huset. Mannen sa på telefon på förmiddan att han var mosig - och det är inte ofta som han säger att han är trött på dagtid. Jullovet är efterlängtat !!!


Nu lunch ! // H

Av Hanna - 12 december 2012 09:43


Det sista repetetiva datumet på väldigt länge. Det (och jul/nyår i allmänhet) gör att mannen har extra mkt att göra på jobbet. Folk gifter/förlovar sig lite extra när det går mot storhelg ! Mysigt för dem ! För egen del tror jag inte det händer nåt speciellt idag. Det blir nog en vanlig onsdag, med undantag för en shoppingsväng på eftermiddan. Måste kirra lite grejor och handla lite mat. Sen Grey's & Scandal till kvällen då. Soffhäng de luxe för min del.


Nu gnäller barnet. Redan trött antar jag. Han sov 2 ggr igår på dagen, somnade för natten strax före 21.00 - sov till 8.15 och verkar som sagt vara trött nu igen. Han måste växa/utvecklas mkt nu, för såhär trött känns han inte ha varit sen han va bäbis. Lillhjärtat...


Ha en fin dag. Äntligen lite humanare temperatur, bara - 14 idag. Mkt skönare ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards