Alla inlägg den 15 december 2012

Av Hanna - 15 december 2012 18:28


Vi har tagit in granen. Det brukar vi inte göra förrän ett par dagar innan julafton, men i år tycker jag att julkänslan är extra svår att få tag i så då tar vi till det tunga artilleriet och går all in redan nu. Fram med allt, till toner av julmusik och med glögg i muggen ! Ganska mysigt. Kanske kommer vi göra så varje år sen, ta fram granen lagom till tredje advent. Det gäller ju att skapa sina egna traditioner och hitta sin egen julkänsla liksom.


Annars. Mkt soft och behaglig dag. Hemmahäng, städat köket toknoga, varit ute i blåsvädret, handlat mat och småstädat lite här & där. Det börjar vara ganska ordnat och julfint här hemma nu. Kanske t.o.m så pass att jag kan ta itu med bullbaket imorgon - gillar inte att göra sånt när det känns stökigt och skitigt. Köpte revben idag, första omgången ska nog stekas ikväll oxå. Och så ska vi dricka glögg. Spotify är inställt på julmusik och alla ljusstakar är laddade med nya värmeljus som ska tändas snart. Kanske ska testa ett av köpen från Tallinn - Winter Jack. En "whiskey apple punch" med smak av äpple och kanel som ska drickas varm. Mannen fick den i adventspresent av mig - men jag är oxå nyfiken på den. :)


Winter jack




Ha en mysig kväll där ute i snöyran ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards