Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Gnissel och blomflugor.

Av Hanna - 29 januari 2009 14:53


Jag har under en tid irriterat mig på att vi har blomflugor men inte kunnat lista ut varifrån de kommer. Idag tror jag mig ha hittat källan. Amaryllisen. Kollade ner i krukan idag och där kröp en massa små äckliga flugor. Synd att man inte snusar längre, då hade man kunnat strö på lite sånt och få dem att försvinna. Men min pappa kanske kommer i morrn, kan låna en prilla av honom och bekämpa krypen med.  Återkommer i ärendet.


Gnisslet som jag hänvisar till i rubriken har min käre son stått för idag. Han har gnällt och gnölat och bara velat gosa hela dagen. Inte ätit ordentligt och bara småslumrat. Så här var han förra torsdagen också, kan det ha med massagen på onsdagarna  att göra ? Han var ju trött direkt efter massagen och lite tröttare än vanligt på kvällen, så inte vet jag. Kan det hålla i sig så länge som ett dygn ? Ska fråga nästa gång.


Nu är han på bra humör igen och sitter och pratar för fullt med sina fötter.


Själv ska jag ta och kolla hur det nya våffeljärnet funkar. Ska premiärgrädda våfflor idag till middag. Aningen onyttigt och inte så matigt, men ack så gott.



Ha det bra så länge och glöm inte vad det är för dag i morrn ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards