Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Blod !

Av Hanna - 23 februari 2010 21:34


Lilla E ramlade och slog upp ett hål i bakhuvudet idag. Det var när vi kommit hem allihopa och skulle äta middag. Först blödde det ingenting, men bara nån sekund senare fullkomligen rann det ner i nacken på honom. Håret blev helt kladdigt och tröjan helt röd om ena axeln. Han var så ledsen så ledsen och jag likaså. Blod är inte min starka sida. Vi trodde att det var ett jättejack men när det lugnade sig efter en stund visade det sig vara ett ganska litet hål. Var lite oroliga oxå för ev hjärnskakning (man blir ju nojigare än allt) men det var ingen fara för det heller. Han blev på bra humör igen efter en stund och har varit pigg och glad hela kvällen. Lite ledsen när han skulle sova eftersom det säkert gjorde ont att ligga på bulan som blev, men när han la sig på sidan gick det bättre och nu sover han gott. Åh så skönt att det gick bra och att vi inte behövde åka med honom för att sy eller så.....Lillhjärtat !


Jag ska lägga mig och sova nu, är trött och har lite ont i huvet. M är på innebandy och kommer inte hem förrän efter kl 22 nån gång.


I morrn är det onsdag. Jobbar bara halva dagen, ska iväg och träffa hussäljaren kl 13. Kul ! // H

 
 
Ingen bild

Marie

23 februari 2010 22:28

Skönt att det gick bra. Vet precis vad du menar, man blir nojig för minsta lilla. Och när det dessutom kommer blod, usch då är det inte roligt att vara förälder. Jag menar då är det vi som ska vara starka och visa att det inte är farligt, fast man innerst inne bara vill gråta..
Spännande att träffa hussäljaren igen, ska ni göra mera val då?
Kram

 
Ingen bild

Hanna

24 februari 2010 08:24

Ja men visst är det så Marie.....man ska hålla dem lugna men är helt skakis för egen del. Inte så lätt, men tur att det gick bra denna gången oxå.

Ja vi ska gå igenom leverensspecifikationen och även ordna med bygglovsansökan tror jag. Tyvärr meddelade Eksjöhus att leveranstiden ökat från 12 till 15 veckor pga många beställningar. Så nu vill det verkligen till att vi gör klart beställningen ! När den är spikad och inte ska ändras mer kan vi börja räkna ner de där nedriga veckorna....

Men den som väntar på nåt gott.....väntar väl alltid för länge ? =)

 
Ingen bild

Jennie P

24 februari 2010 16:55

Men stackarn :( tur att det gick "bra" ändå! krama han från mig.
iiiiiiiih va spännande nu när allt drar igång på allvar :)
Vi hörs //KRAM

 
Erika

Erika

24 februari 2010 19:13

Vilken tur att d inte var "värre", man är rätt duktig på att egga upp sig i hjärnan om allt möjligt som kan ha inträffat. Tur att allt gick bra å att han mår bra, det är d som är d viktigaste!

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards