Alla inlägg under juni 2010

Av Hanna - 21 juni 2010 19:17


...den bästa är av jordens alla drycker...eller vad var det som stod på farmors bonad som hängde på väggen i köket ? Nåt åt det hållet var det iaf och det är ju så sant. Kaffe är gott och numera ganska viktigt för att jag ska orka med en hel dag. Beroende ? Ja kanske....


Sitter iaf med en kopp nu och laddar inför kvällens satsning på att åter få hemmet i visnings-läge. Det är ju i grunden rätt ok städat, men den senaste tiden med motgångar på sälj-fronten har gjort att vi slappat i hop lite och inte hållit efter så mkt som vi gjorde från början...Och det får vi sota för nu, när vi återigen står inför faktumet att vi ska visa vårt hem för främlingar. Men med tanke på vad som väntar oss, och hur viktigt det är att vi får sälja så är det ju värt det. Bara att kämpa på. Samtidigt som jag gör detta försöker jag tänka ut vad vi ska ha med oss till stugan i midsommar och även vad som behöver tvättas och så vidare för att det ska finnas rena kläder till Lilla E efter helgen när det är fsk som gäller igen. Känns bra om det finns ETT rent ombyte när man kommer hem iaf.    Som han smutsar ner sig nu för tiden går tvättmaskinen i ett ! Det faktum att han fortfarande dreglar ner 2-3 tröjor om dagen (trots att han har dregelscarf) gör inte tvättberget mindre heller. Hoppas alla tänderna ploppar upp snart så han slipper ha blöt tröja jämt !


Nähä, nu finns ingen åtevändo längre. Bara att köra på ! // H

Av Hanna - 21 juni 2010 12:14


Visning på onsdag igen ! Nya spekulanter, hoppas de får ha kvar sina jobb så de kan köpa radiset.   Återigen lever hoppet ! // H

 

Hoppas2.jpg

Av Hanna - 21 juni 2010 08:01


...nya tag ! Känner mig rätt pigg idag och alert idag. Vetskapen om att det är en vecka som erbjuder en massa roligt gör det lättare att komma igång ! Idag händer det väl inget speciellt, men i morrn är det byggsamråd och även halvdag för mig på jobbet. LYX ! Onsdagen ska användas till att packa och greja inför midsommar och sen på torsdag åker vi ! Midsommarhelgen ska firas hos min pappa i hans stuga med hela tjocka släkten som sällskap. Vi ska bara ha det bra och må gott. Kanske får vi se lite björn också, min farbror har ju haft dem på sin gräsmatta och det är ju nästan dagligen nån som ser nallar där uppe. Spännande ! Kameran ska laddas....


Gårdagen bjöd inte på så mkt mer än en trött liten som trots sin sena lördagskväll vaknade redan 05,20 första gången...så det fick bli ändrade rutiner ännu en dag. Vi vilade/sov före lunch och käkade senare än vanligt. Åkte sen ut till farmor och farfar eftersom M skulle såga mera till bygget. Blev bjudna på god mat och gjorde tidig kväll. Skönt ! Bra att vi kan sova över där utan att det innebär en massa stök. M kan då greja med sitt och Lilla E kan komma i säng i bra tid. Vi får kliva upp lite tidigare än normalt för att hinna in till stan i vanlig tid, men det rör sig inte om mer än en kvart för oss och fem minuter för Lilla E. Vi väcker honom så sent som möjligt (om han inte redan är vaken) för att bara sätta honom på pottan & klä på honom. Sedan käkar han lite välling medan vi plockar i hop och bär ut till bilen. Sen är det tandborstning och avfärd ! Ett ganska tight tidsschema, men ändå inte stressigt. Bara väldigt effektivt....   


Nu mera jobb. Jag som hämtar på fsk idag så jag slutar redan 15.30 // H


Av Hanna - 19 juni 2010 23:17


Började faktiskt dagen med en sovmorgon ! Ända till 07.10 fick jag sova och det var ju underbart skönt ! Sedan klev vi upp och hade mysmorgon. Kollade lite på barnkanalen och fikade sen frukost. Den lille fick en dusch och chans att leka & plaska av sig lite. Sedan tog vi bussen in till stan, gick och kikade på lite allt möjligt och käkade lunch. Mötte upp väninnan C och gick lite mer i affärer. Sedan vart det en kaffe och McFlurry Marängswiss på McD. Gott !! Efter det bussen hem och en språngmarsch i regnet sista biten. Stekte hamburgare till middag och hade svägerskan M och Kusin Stora E till bordet. De var kvar i ett par-tre timmar, grabbarna röjde och vi kollade lite på BRÖLLOPET på TV samtidigt som vi försökte hålla dem ifrån att hitta på för mkt bus. Sedan tog det låång tid för Lilla E att varva ner, somnade inte förrän 22.20 !!! Visserligen sov han lunch lite senare än vanligt men iaf, nytt "rekord" !! Hoppas verkligen att han får sova utan hosta och kanske åtminstone till kl 08.00 i morgon så inte hela dagen blir jobbig för att han är så trött. Rutiner är bra på det viset.....    Hi hi...


Nu ska jag mysa ner mig och kanske ringa käraste M. Saknar honom så det är helt otroligt ! Tur att han kommer hem i morrn. Nyttigt med lite sakna emellanåt !


I morrn är det söndag, det får bli en hemmadag. Förhoppningsvis med en del utelek för lilleman medan jag kanske kan klippa gräs och greja på vår lilla tomt. Ha det gott // H

Av Hanna - 18 juni 2010 22:01


Nu har vår KA varit här och hälsat på. Han var jordens snällis precis som jag hade uppfattat honom på telefonen. Vi gick igenom lite grejor och han berättade lite om vad han gjort tidigare. Dessutom ska han hjälpa oss med garaget ! Till att börja med ska vi på BSR presentera den idé vi har om storlek och placering och hoppas att de godkänner det som "mindre avvikelser" som får gå under nuvarande bygglov. Om de inte gör det måste vi rita lite mer och ansöka om en utökning, och då ska han hjälpa oss med det oxå. Det vi gjort hittills var helt ok enligt honom, men det känns bra att kunna få hjälp med detta då vi gett oss på att själva bygga lösvirkes och inte köpa genom husleverantören. Erfarenhet (som han har massvis av) är mkt värt !


Jag myser i soffan med ett glas Rosé. Somrigt mitt i allt höstigt. Den lille ligger bredvid och sover sött sen några timmar tillbaka. Käraste M är iväg på fisketur över helgen med ett litet grabbgäng. Han kommer hem på söndag och vi saknar honom redan. Men han har jobbat jättemkt på sistone. Först stressig högsäsong på jobbet och så gärsgårdsbygge och montering av såg på ledig tid så det är verkligen väl unt för honom att få en helg med fiske, öl och grabbighet.   


Imorgon vet jag inte vad vi ska hitta på. Kanske en sväng på stan, en lyxig lunch ute och liiite shopping. Eller så blir vi hemma och pyser runt i mjukisar hela dan. Mkt beror på vädret, men det bästa är att vi kan göra vad vi vill ! För det är HELG ! Jag fullkomligen älskar det enkla faktumet. Hoppas på lite sovmorgon oxå. Men det kan man väl glömma.....lilleman är en liten piggelin han !


Nu ska jag kolla på lite TV medan jag sippar det sista vinet. Sen krypa ner och sova gott. Ha en bra helg vänner ! // H

Av Hanna - 18 juni 2010 12:23


Det landade precis en liten uppiggande nyhet i min mailbox ! Vi år ta ut en kompensationsdag under sommaren eftersom 6e juni i år var på en söndag. Hade helt glömt bort det, så det var verkligen en bra grej att bli påmind om i dessa tunga tider ! Jag valde att lägga den på min sista fredag innan semestern för att förlänga den lite. Hoppas att jag får det godkänt, men det är nog inga problem. Sweet med en extra ledig dag tillsammans med mina pojkar. I can't wait !

 

TJUSIG Bänk med skoförvaring svart Bredd: 108 cm Djup: 34 cm Höjd: 50 cm

En bänk med skohylla under kanske inte är så dumt ?!?

I mina tankar jag är i det nya huset och inreder för fullt....

Av Hanna - 18 juni 2010 07:47


Gårdagens skitbesked ihop med dagens väder är ingen höjdare. Båda delarna tar liksom musten ut en.... Däremellan har vi suttit och slitit vårt hår medan vi räknat/spekulerat/gissat/spått och övervägt olika lånealternativ. Just nu vore ett sjätte sinne att föredra ! Att räntesäkra 2 miljoner svenska kronor är kanske det mest ångestladdade jag gjort ! Eller att säkra dem känns grymt bra, för så här låga räntor kommer vi nog inte få se på ett tag.... men däremot att dela upp och välja när de olika delarna ska läggas om är toksvårt !Att få dagens räntor i januari när lånet ska läggas känns tryggt. För vem vet vad som händer med räntan under de 7 månader som är kvar !?  Men framför allt....vem vet vad som kommer hända med räntorna under de närmsta åren !?!? Däri ligger vår vånda....Jobbigt att fundera på och tråkigt att läsa om....  


Sågen är iaf fördigmonterad och provsågad ! Den funkade bra, men det är lite justeringar som ska göras innan man börjar såga på riktigt till garaget ! Hade ingen kamera att föreviga det första "såget" med men det hinns nog med. Ska ju såga en del i sommar....


Nu ska det stretas på lite innan det blir kaffepåfyllning ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards