Alla inlägg under juni 2010

Av Hanna - 11 juni 2010 07:55


Lilla E och jag ska åka bussch till momma i eftermiddag. Det ska bli spännande att åka 1 ½ timme på en fullsmockad buss med honom. Han kommer väl tröttna efter 1 mil och sen gnälla de resterande 9. Det brukar vara mkt folk som åker, hoppas att det är lite lugnare idag.


Wiiiho ! De som var och kollade på radhuset i tisdags är intresserade på riktigt ! De skulle prata med sin bank och sedan höra av sig. Ev får vi besked redan idag, om inte så blir det på måndag. Kan det vara så bra att det löser sig nu !? Är fortfarande lite besviken på mäklaren för den dåliga infon, vi fick ju stega in på kontoret deras för att få reda på detta. Men men...löser det sig så är det väl snart glömt.   


Ang. räntesäkringen blev det inget spikat i går. Vi kom fram till att vi ännu inte har klart med hur mkt vi måste låna och räntesäkrar man för stort belopp kan man inte gå under det och låna mindre utan då måste man låna hela summan iaf och det känns ju inte så bra. Avvaktar lite. Men vi ser ut att kunna få bra villkor iaf och det känns desto bättre !


Nu lite mer nyttogöra...jobb.... // H

Av Hanna - 10 juni 2010 12:53


....satt ute på lunchen och det var underbart skönt ! Trist att behöva gå in bara...


Har en klump i magen och kan inte koncentrera mig. Sanningen är att jag är så nervös och stressad att jag inte får mig till att ringa mäklaren igen. Jag avskyr när saker skiter i hop så här...Är dålig på att nyttja mina rättigheter som kund och nöjer mig (alldeles för) ofta med service/bemötande som inte är helt ok. Det är något jag måste jobba med då den egenskapen är lite handikappande eftersom den även påverkar arbets- & privatlivet. Man blir lätt lite trampad på liksom... Men ibland är stubinen kort och då ryker det ur mina öron. Som tur är har jag lärt mig att hålla igen. Kan räkna upp flera situationer då jag är glad att jag medvetet tigit och inte gett det svar på tal som jag inombords vrålat ut. Så bara för att jag ibland låter folk vräka ur sig va' skit som helst utan att sedan behöva stå till svars för det betyder det inte att jag är mesig rakt igenom, jag väljer mina strider helt enkelt och vissa är ju inte ens värda att ta...


Oj nu lät jag visst som en tjurig argbigga, halkade visst in på ett annat spår...   


Nu tillbaka till allvaret ! // H

Av Hanna - 10 juni 2010 08:29


...himlen é blå. Åh vad skönt att leva då !


Kanonväder idag ! Cyklade till fsk och det gjorde Lilla E så lycklig. Han älskar sin hjälm och tog på sig den på en gång han fick veta att vi skulle cykla. Sen ramlade han i hallen och slog huvet i tvättstugedörren, så det var tur att han redan dragit på sig störtkrukan !   


I övrigt inte så mkt nytt. Hoppas höra av mäklaren idag. Nu har det inne på 3e dagen efter visningen och fortfarande inget besked. Jag både ringde och mailade igår utan resultat. Dålig service !


NU blir det lite nytta gjort. I eftermiddag drar vi på banken och räntesäkrar ! Tjohej ! // H

Av Hanna - 9 juni 2010 20:17


JA !


Idag började solen skina på eftermiddagen. Vi satt ute och åt middag. Gick på baksidan och hämtade lite rabarber efter maten och gjorde en mini-paj som vi satt ute och åt lite senare. Ljuvligt !


JA !


Sen loggade jag in på banken och blev ännu gladare ! 6 300 pix hade trillat in. Sköna slantar ! Lite skatteåterbäring och så lite Jämställdhetsbonus. Synd att inte käraste M hann ta ut så mkt föräldradagar under 2009....hi hi....


NEJ !


Har inte fått nåt besked om sista visningen och hur den gick. Ringde och mailade mäklaren men utan resultat. Troligtvis gick det ju inte så bra då, men de borde ju iaf höra av sig och meddela det då. Som det ser ut nu får vi hoppa över mellanlandningsflytten...kanske.... Gaaah, jag blir galen av att inte veta !!   


Nu blir det Arga Snickaren. Ska försöka läsa lite i papperen som kom idag om Bygganmälan inför byggsamrådet oxå. Ha en trevlig kväll vänner ! // H




Av Hanna - 8 juni 2010 07:54


Oj oj. Vilken hosta han har den lille. Kraxar och så gott som kräks när det sätter igång. Oftast får han hostattacker vid 5-rycket på morgonen, så sista timmen innan man ska kliva upp är ingen rolig historia. Vi har varit i kontakt med BVC & HC eftersom de på fsk sa att flera barn haft lunginflammation och streptokocker, och Lilla E har ju varit snorig och hostig i flera veckor nu. Där sa de (som jag förväntade mig) att "om han är pigg och orkar med fsk och dessutom är feberfri så är det nog bara en långdragen vårförkylning". Så de såg ingen anledning att göra nåt åt saken just nu. Men däremot om hostan blev värre och/eller fortsatt ihållande så skulle vi höra av oss igen för att få något hostdämpande till honom så han får sova. Om det inte går bättre i natt ska vi nog ringa i morgon och se vad de säger. Han blir ju helt röd i ansiktet och jätteansträngd av att kraxa på detta sätt. Min lilla prins. Alltid är det nåt....är det inte snor så är det hosta (eller både och).


Dagen bjuder på jobb och sen drar vi ut till farmor och farfar. Nu ska virket eldas (i ändarna för att det ska hålla länge nerstucket i marken) och lastas. Blir lite fysiskt jobb i kväll med andra ord. Vi sover över där, och åker direkt till jobb & fsk i morgon bitti.


Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 7 juni 2010 22:19


...gånger ska man behöva oja upp sig och vara nervös innan man får beskedet man väntar på ? I morrn är det visning nr 3 som vi HOPPAS ska ge nåt. Denna gång är det familjen själv som bokat tiden så kanske är det lite mer lovande nu. Kan inte fatta att det gått så trögt....inte för att det är finaste stället....men NÅN borde väl kunna tänka sig att bo här iaf !? Det är oliiidligt att vänta tycker jag. Tålamod är inte min starka sida. Icke sa Nicke.


Vi har städat lite smått nu ikväll. Orkar inte tokstäda och piffa som vi gjort de andra gångerna. Helt och rent, ordning och reda får duga. Kanske fel taktik men just nu orkar jag bara inte. Vi har haft städat och väldigt ordnat i flera veckor nu så man blir ju kräkfärdig. Alltså, missförstå mig rätt, vi brukar ha både städat och bra ordning. Men inte på det HÄR SÄTTET. Det känns stelt och tråkigt, man vill inte ta fram några saker, för när som helst ska man vara klar för visning. Usch. Låt detta vara sista gången !!!


Nu ska jag greja med det sista och sen blir det sängen.


- Ge mig styrka att palla morgondagen ! // H

Av Hanna - 7 juni 2010 12:09


Kvalitetsansvarig bokad ! Ska träffa honom inom kort och gå igenom bygget lite närmare. Jippi ! Han lät jättesnäll och trevlig, tur det eftersom vi ska ha mkt kontakt med honom. Nu lunch. // H

Av Hanna - 7 juni 2010 10:22


Tjoflöjt ! Nu håller jag på att ringa efter en kvalitetsansvarig till vårt bygge. Har fått en karl från Krokom rekommenderad. Han är tydligen mkt duktig och noggrann, besöker bygget ofta och man få ringa honom när som helst om man har några frågor  Låter ju mkt bra för oss som är rookies på det här med att bygga hus.  Fackritningarna har iaf kommit och det har blivit dags att kalla till byggsamråd !  Kan inte tro't, men nu är det dags !


Vi har mkt funderingar kring kakel och klinker nu, det är inte helt lätt att välja. Finns mkt fint och man slits emellan att vara wild 'n crazy & enkelt stilren. Med största sannolikhet kommer vi välja nåt enkelt och ljust, kanske inte det trendigaste men nåt som kommer hålla ett bra tag utan att bli hopplöst omodernt. Lite tråkigt kanske....men vi är ju inte så trendiga annars heller så...det passar oss rätt bra. Till det mindre badrummet har vi planen i stort sett klar, ljust grått golv och vita väggar med en grå stenbård runt fönstret. Vit inredning i övrigt. Väldigt enkelt med andra ord. Det större badrummet är svårare. Där lutar det åt genomgående ljust/vitt men med en "fond" bakom antingen toastolen eller i duschen. Kanske även annorlunda golv just i duschen, typ mosaik. Där är möblerna (kommod och spegelskåp) i ek så det lutar åt lite varmare toner där inne. Vi får se, ska klura vidare.


Helgen var bra, flera kalas avverkades och säkert visade vågen 1 kilo upp på söndag kväll. Blir till att ta en tur extra med hojen i veckan. Hej ! // H




Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards