Alla inlägg den 1 september 2011

Av Hanna - 1 september 2011 20:55


Har idag lyckats boka både klipptid och tid för nästa besök hos MVC. Bra gjort av mig, brukar alltid glömma och skjuta upp sånt....men idag både kom jag ihåg och fick det gjort !


Klippning på ons, hos en ny frissa inne i stan som en jobbarkompis rekommenderat. Hoppas hon är bra !


Tid hos barnmorskan fick jag den 27e sep ! Känns som en evighet dit ju.....men å andra sidan får jag ju mest bara veta hur fet jag blivit samt hur dåliga blodvärden jag har så...  Fortsätter jag må så här pass bra så är det ju helt ok. Om nåt tillstöter är det ju bara att ringa och boka ny tid. Det som däremot förundrade mig var att när hon frågade vad jag fick för BF på ultrat och jag svarade 17e jan....så säger hon (efter att ha snurrat på den där snurran de har gissar jag på) att "jaha, då är du i v 19 då...."  Enligt BM som gjorde ultrat samt div uträknare på nätet så är jag ju i v 20 + nåt.....alltså inne på v21 !? Återigen inte så noga eftersom det ändå är dags när det är dags.....men knepigt iaf.....


Har sovit en timme redan, somnade när jag nattade sonen. Ska bädda ner på mig riktigt nu och förhoppingsvis somna som en stock. Tänkte kanske ta tidig buss i morgon och hoppas på tidig helg. Go'kväll ! // H

Av Hanna - 1 september 2011 10:57


Åh så skönt. Nu är jag officiellt gravid även på jobbet, var lite nervig för att berätta det då det hela tok-krockar med mina nya arbetsuppgifter / övertagandet av tjänst vid pensionsavgång för kollega. Men det gick bra och vi ska nu skissa på en plan för att hitta och skola in vikarie under senhösten.


De blev mkt överraskade, men glada för min/vår skull och de flesta trodde inte att det var sant...."DEN 17e JANUARI & VI HAR INTE MÄRKT NÅNTING !?!? ". Hi hi...de har ju inte läst min blogg som typ bara handlat om hur trött jag är. Har nog lyckats hålla farten uppe rätt bra medan jag varit på jobbet med andra ord, men det har kostat på - har ju INTE varit pigg hemma.....


Nu är det snart lunch-tajm. Ska äta rester från gårdagens köttbullemiddag (fick byta fiskbullarna mot k-bullar eftersom vi bara hade räksås-varianten hemma och den är det bara jag som äter....) Gräddsåsen jag svängde ihop vart så god. Längtar efter den mest faktiskt....


Hoppas att Lilla E har det bra på fsk idag, han var riktigt pigg och alert i morse. Risken är väl bara att han inte riktigt pallar hela dagen. Med lite tur kan jag flexa ut och hämta honom i bra tid. Saknar den lille killen nu när jag fått rå om honom lite extra i ett par dagar, han säger så mkt roliga saker. T.ex har han kommit på att han ska säga "mamma, du är fangtastisk" för att få mig på bättre humör igen efter att jag varit lite arg på honom. Han överöser en med pussar och kramar, inne i en riktig mysperiod nu.....mellan trotsattackerna alltså....   


Vi hörs ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards