Alla inlägg den 15 september 2011

Av Hanna - 15 september 2011 21:05


Vilken eftermiddag. Jobbade över till 17.30 för att hinna undan med allt innan det i och med morgondagens VAB blir helg för min del. Hade hyfsat lugn förmiddag med lite upphandlingsmöte och annat småfix. Efter 14-fikat sen så satte jag mig med artikeluppdatering i affärssystemet och slet mitt hår, något galen man blir när långa artikelnummer visar sig ha dubletter osv....men men....efter lite svordomar och annat så tog jag mig igenom listan som skulle fixas och kände mig nöjd med det. Vräkte iväg lite beställningar på värmeanslutningar, lite sponsringsansökningar och så sist men inte minst ca 100 markavtal. Lyckades rensa skrivbordet så att inget blir liggande över helgen....mission completed ! Kände mig helt koko i kolan när jag äntligen blev hämtad av mina grabbar. Vi svängde förbi Thai-vagnen på vägen hem, köpte en Pad Thai-låda som vi delade på. MYCKET GOTT ! Massor med jordnötter och äggröra, vansinnigt gott faktiskt ! Efter maten kände jag mig pigg och glad (konstigt nog efter urladdningen på jobbet) så jag bakade en kladdkaka och gjorde ny veckosallad. Diskat undan och röjt lite i köket, nu bara slappar jag och tänker så göra resten av kvällen. Känns helt ok !


Lilla E har varit bra i magen hela dagen och har inte haft nån feber heller. Så imorgon blir det lite lyx-VAB för mig då. Det var en tjej på jobbet som döpte VAB-dagar som man måste ta för att vänta ut ev. smitta till just det. Karantän-VAB kan man oxå säga....


Dagens kladdkaka blev den kladdigaste jag nånsin bakat. Ska ta en bit nu och bara njuta.....mmmmm......hoppas kunna spara en bit då vi troligtvis får fina vänner på besök i morgon kväll. Bäst jag gömmer den....för mig själv alltså....   


Go'kväll ! // H

Av Hanna - 15 september 2011 12:04


Jopp, även denna vecka blir lite kortare än en vanlig. Vi fick nämligen hämta hem lilleman från fsk igår då han var dålig i magen. Under kvällen fick han feber och eftersom de sa på fsk att det gått "skitsjuka" (ursäkta språket) med feber så är det 48h-regeln som gäller för säkerhets skull. Jag blir hemma i morgon och min käre man är alltså hemma idag. Lilla E har inte varit dålig i magen sedan han kom hem igår, så det verkar som att den jobbiga delen är över så nu är det mest vila och lite karantän som gäller. Det verkar *peppar peppar* som att vi andra klarar oss undan och att vi nog kommer få en lugn helg. Hoppas på det iaf ! Kör extra handtvätt och lite spritning för att gardera....


Annars rätt bra. Är nu inne på v23 och mår fortsatt bra. Den lill* har börjat visa mer och mer vilde-tendenser men ännu är h*n ju så liten så det mest bara känns som ivrigt sprattel. Ser fram emot MVC-besöket om 2 veckor, vill få lite kvitto på att allt är bra med blodvärden och magmått. Jag är rätt tillfreds med magens storlek men flera har kommenterat och tycker att den är jätteliten och några att den är jättestor !?!? Så det ska bli kul att se vad hon mäter den till....skulle tippa på helt normal...som så mkt annat när man väntar barn.


"de e helt normalt"

Standardsvar eller ?

  


Nu lite nytta. Hej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards