Alla inlägg den 3 september 2011

Av Hanna - 3 september 2011 17:18


Den lille och jag mår jättegott just nu. Vi har slagit läger i sovrummet såhär efter middan. Jag med kaffe och lite choklad och den lille med några salta pinnar & vindruvor. "Åh vilket lördagssmaskens, tack mamma!" utbrast han när jag kom med brickan. Det blev tidigt lördagsmys idag, han är SÅ trött, så om vi ska hinna.... SvtB står för underhållningen för hans del medan jag surfar runt lite. Har även köpt en Aftonbladet med lördagsbilaga, det händer inte så ofta.  Blev alltså inte nåt speciellt påhittat idag.....men just nu känns det rätt ok iaf. Tröttheten kommer ikapp en såhär efter mat och avklarat stök.....


Ska nog mjuka honom ganska snart så han knoppar in. Verkar vara det som gäller vid nattningen nu, och det funkar jättebra. Han somnar som en liten stock och det är ju så mysigt. Vi får hoppas att den nattningsproceduren håller & funkar ett tag !


Testade Veckosalladen nu på eftermiddan oxå och den var jättegod, blev godkänd av hela familjen ! Minskade sockermängden lite och det var nog bra, kan tänka mig att den blir rätt söt annars....


Ha en trevlig lördagskväll ! // H

Av Hanna - 3 september 2011 12:23


Har nu på förmiddagen gjort min första veckosallad och nu står även en matbrödsdeg på jäsning. Det var länge sen jag gav mig på nåt sånt. Gillar ju mest att baka typ muffins och annat go'fika. Matbrödet och vetebullarna brukar ju mannen stå för. Men idag när vädret är lite grått och jag verkligen inte känner för att skotta grus & matjord så blev det visst så ändå.... Är nästan sugen på att slänga ihop en omgång med Kärleksmums oxå, blev bjudna på det igår på jobbet och det var ju så gott ! Kan vara bra att ha i frysen framöver....måste kolla om jag har hemma grejor till det....


Annars rätt lugnt. Blir ensamma hemma ikväll igen lilleman och jag eftersom mannen ska på surströmmingsskiva med jaktlaget. Blir nog en lugn hemmakväll, det är ju alltid gött. Men samtidigt vore det roligt att hitta på nåt.....allt för många hemmakvällar kan ju lite lite enformigt oxå.... Får se om vi tar oss för nåt eller om vi bara slappar på....


Nu ska jag gå igenom skafferiet. Kul att baka ju ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards