Alla inlägg den 5 september 2011

Av Hanna - 5 september 2011 10:36


Fick en sjutusans flygande start på veckan. H E R R E G U D ! Till att börja med så var natten stökig. Jag var vaken med halsbränna från h-vetet....snurrade och vred för att hitta bra sovställning. Sonen vaknade kl 02,39, klarvaken, kissnödig och törstig. Var upp med honom på toaletten osv, och sen var det snurr-snurr i vår säng som gällde. Han pratade och ville mjukas.....GAAAHHH ! Man storknar ju av trötthet... Tillslut somnade vi. Efter vad som känns som 10 minuter ringer mannens jägarklocka, 04,45....han är seg (har oxå blivit störd av nattens tjorv) så jag får liksom puffa på honom för att han ska ta sig upp. Sonen snarkar, svårt att somna om för mig. Somnar tillslut. Vaknar inte av väckarklockan. Försover oss till kl 07,04 !

 

Men sen går det fort ! Jag flyger upp ur sängen, slänger mig i duschen - tar med mig tandborsten in. Ropar på Lilla E från duschen så han vaknar och kommer in i badrummet. Som den ängel han är hoppar han upp på toaletten och kissar utan protester. Medan jag torkar mig & kammar håret skickar jag honom på "hämta sockar-uppdrag". Han hämtar sockar i garderoben och försöker ta på sig dem medan jag klär mig själv. Hjälper honom snurra sockan rätt och bistår honom sedan med resten av kläderna. Återigen - en ängel som inte protesterar en enda gång eller förhalar nåt. Slänger ner min matlåda i handväskan, springer runt och kollar så lampor är släckta och dörrar är låsta (noja) medan  han kliver i stövlarna. Kollar igenom fsk-väskan som tack och lov är packad sen dagen innan. Allt med ! Slänger ett snabbt öga  på mig själv i spegeln, jagad blick men nyduschad och kammad. Ok - då går vi ! Småspringer till fsk - har tur där med. Grabben tycker att det är kul att rejjsa som Blixten McQueen ! Han ger mig även den lilla plåtbilen att ta med till jobbet - så jag ska komma dit snabbt !! Väl framme går lämningen jättebra, bästa kompisen är tillbaka så jag får bara en snabb puss innan de försvinner lyckliga in i lekhallen. Vinkar och ropar hejdå i farten - trots stressen känns det helt ok ! Småjoggar upp till bussen, och hinner med den som går 07,35 !!! Helt otroligt !! Kommer på jobbet kl 08,02 och är bara en kvart senare än jag hade tänkt..... Har en del sammandragningar i magen och svettas lite för mkt..... Men vadå !? Grymt nöjd med att morgonen blev så bra trots en så galen start !!


Helgen var bra. Avslutade med goda vänner på Fajita-middag (tack Santa Maria för den halsbrännan) . Hann vara rätt mkt med mannen på söndan och det är jag glad för eftersom han nu är i skogen !


Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards