Alla inlägg den 12 september 2011

Av Hanna - 12 september 2011 08:30


Nu är det måndag igen och efter en bra natt (bortsett från lite sparkande från olika håll) så är vi pigga och glada hela familjen. Lilla E somnade redan kl 18,15 men kom till oss kl 00,48 (mannen kollade klockan och rapporterade att vi hade många sov-timmar kvar) då han drömt läskigt. Men sen sov han alltså gott vidare hos oss och när vi väckte honom kl 06,15 var han först seg och slö men piggnade till rätt snabbt. Sen studsade han till fsk och berättade ivrigt för fröken om alla älgarna och "att farfar har skjutit 2 st men pappa bara 1 "   


I eftermiddag ska vi städa lite när vi kommer hem. Middagen bestämdes i all hast i morse, det blir pyttipanna. Inte min favorit, men eftersom matlistorna redan tagit slut så får det bli så ändå. Hoppas hinna skriva ihop en liten planering samt göra en ny veckosallad inom kort....helst idag. Men då jag vet av erfarenhet att måndagskvällar är mina tröttaste kvällar lovar jag ingenting. Mannen drar på innebandy och det brukar ju innebära tidig kväll för min del - jag passar på att verkligen slöa till då   


Nyheten om min mage har börjat sprida sig i huset och grattiskramarna har blivit rätt många. KUL ! Det roligaste var nog iaf när en tjej ropade "VAD DU KAN DÅ !" och skrattade. Skönt att jobba på ett sånt positivt ställe där alla gläds med en. Det känns fortfarande mkt overkligt.....speciellt eftersom vi redan är inne i september och BF är i januari. Det går ju så fort när man känner sig  som folk igen och varken mår skit eller somnar på stället.....så det bara rullar på.... Har börjat tänka en del på förlossningen, mest på om det kommer ta lika lång tid....med Lilla E tog det sammanlagt ca 38h från första värkkänning till att han var ute, varav det första dygnet mest bara var pinvärkar som knappt gjorde nån nytta.... Hoppas på ett lite snabbare förlopp denna gången !


Nu lite mer kaffe och sen mark-avtal. Tjohej ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards