Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Aaah...

Av Hanna - 4 december 2012 13:39


...skönt att vara hemma igen. Helgen/kryssningen var toppenbra. Det stormade ju dagarna innan, så det var lite nervöst....men vädret var lugnt och fint och resan likaså. Jag sov ingenting på bussen dock och väl på båten kunde jag inte heller sova....så jag är fortfarande lika pigg som en trött människa. Dock mkt nöjdare ! Allt väl med andra ord. Det blev lite shoppat på taxfree så i jul kan vi test-smutta likörer och dricka glögg bäst vi vill ! Köpte jul-whiskey oxå som vi hoppas få bjuda någon på. Kanske ska anordna en Lille-Jul för våra vänner och bjuda in dem på lite go'saker istället för julklappar. Så blir det nog...ska bara hitta en kväll då de kan komma.... :)


Denna vecka har vi inneboende, min kusin är i stan och jobbar. Han jobbar kvällsskiftet så min käre sambo & han kommer nog inte hinna träffas så mkt eftersom de går om varann hela tiden. Men jag & barnen får ju trevligt sällskap hemma här på förmiddagarna och det är ju inte fel ! Alltid trevligt att ha sällskap att dricka kaffe och surra med !


Vi ligger väldigt mkt efter när det gäller advent & julpynt men vi tar det med ro. Ska försöka att inte stressa upp mig. Har hängt upp stjärnan i köket idag och satt en ljusstake i vårt sovrumsfönster.  En stjärna på fot har jag i all hast pyntat gästrummet med... :) Gardiner och annat kommer väl upp vartefter. Tänkte börja med Lilla E's rum, bädda med tomtelakanen och byta gardiner osv och sen ta köket. Känns viktigast att barnen får känna att julen är på ingång.


Nu ska jag ta och plocka lite lego från golvet - klev på en bit alldeles nyss. *gud i himmelen vad det gör ont*. Sen ska det väl hängas en tvätt då. Typ som vanligt. Ha en fin dag ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards