Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Men lång dag....

Av Hanna - 27 december 2012 14:01


Herregud vad den här dagen är lååång. Men det blir väl så när man bara väntar och väntar på att klockan ska bli 16.00 och arbetsdagen ska ta slut för gubben.....


Bok-pausen blev iaf ganska lång, skönt med lite tystnad. Nu är det inte tyst alls. Båda barnen härjar i vardagsrummet med den minstes julklappar. Han fick så mkt bra grejor, men tyvärr är det flera av dem som låter. Jag stänger av ljudet på dem, och han är nöjd ändå - men så kommer storebror som numera kan knäppa på ljud / höja volymen..... Han hjälper ju givetvis lillebror att få igång alla spelande leksaker. Till mitt förtret. Jag pallar inte helt enkelt. Gaaah. De mjuka klossarna är gudomliga !!


Med posten kom en massa reklam för nyårstillbehör. Det verkar som att våran nyårsafton blir väldigt stillsam och på hemmaplan nu när vi bokat av stug-trippen. Känns helt ok för mig med tanke på hur trött jag är. Faktiskt så är bara tanken på 3st 1-åringar, en 4-åring och 6st vuxna i en stuga rätt tröttande. De säger ju även att det ska bli väldigt kallt, så tiden utomhus blir ju ganska bergänsad då. Ännu mer tid inne - rastlösa barn. Nä tack. Inte min piece of kaka nu för tiden. Inte drömscenario för någon kan jag tänka mig.... Men hur som helst vore det kul att duka fint, med glitter och lite glamour. På menyn kommer det nog vara förrättssnittar fyllda med rökt älghjärta och kanske nåt mer. Sen blir det nog lax till varmrätt - fick ju 2 kilo i julklapp....både kall och varmrökt.... Till efterrätt skulle jag vilja göra nåt nytt. Ska sätta mig och leta igenom lite receptböcker och urklipp.... Mannen fyller ju år oxå så det är ju dubbelt firande att planera. :)


Nu ska det ställas till med lite mellis. Hej Hopp !! // H 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards