Alla inlägg under november 2009

Av Hanna - 21 november 2009 23:21


....med en hel kväll utan gråtande son som inte kan somna om. Han har sovit i ett sträck sedan han la sig vid 19-tiden. Det var länge sen han inte hade något uppvak på så här lång tid. Jisses vad vi har varit bortskämda, jag inser det ! Nåja...nog om det...


Har blivit påmind om att jag skrivit att jag ska lägga ut bilder på hemmet. Glömmer bort det hela tiden, och så har vi så stökigt så man är ju inte direkt framme med kameran för att föreviga för egen del heller. Men eftersom jag gaggat som mkt om trappan som aldrig blir klar så kan jag LOVA att bild på den kommer när det är klart ! För det ska firas och förevigas ! Ska under tiden försöka bättra mig på fotofronten. Kanske nån bild på Lilla E's rum eller vardagsrummet som faktiskt är renoverat och klart. Är inte helt nöjd med inredningen, men golv, tak och väggar är kalasfina ! Glad


Just nu längtar jag tills på onsdag då det är löning. Min första hela månadslön på 13 månader ! Visserligen kommer den kännas liten då det är jag som betalar det mesta nu, men iaf ! LÖN ! Det blir ju pengar över, en del till huskontot/buffert och en del till spar...resten ska det levas för...dvs...längtar redan till nästa löning....om man säger så....


Nu ska jag släpa min sovande man från soffan till sängen. Tröttis. Det är jag med, har suttit och surfat runt bland inredning och annat alldeles för länge.


Dessutom är mitt vin slut. Flört Godnatt ! // H


Av Hanna - 21 november 2009 20:22


Sonen somnade ikväll strax efter kl 19. Har var så himla trött, sov bara en timme på dagen och har hållit igång bra så det var ju inte så konstigt. Provade en "ny" kvällsrutin och den funkade bra. Allt som allt tog det ca 20 minuter tills han sov, och på den tiden hann vi med att sitta på pottan, ta på ny blöja, äta välling, borsta tänderna och mysa lite innan han somnade. Vi gjorde samma saker som vi brukar, men vi gjorde det på övervåningen i stället för nere och det kändes lite lugnare. Sen så lyssnade vi på en ny skiva under tiden oxå, Sömniga sånger. Det är klassiska vaggvisor men är de utan text och det följer med ett texthäfte så man kan sjunga själv om man vill. Mysig var den och verkade ju funka oxå ! Hoppas nu att han kommer sova ett tag utan att vakna, det är ju det som varit det största problemet på sistone. Han somnar relativt lätt och sover ett par timmar, men sen vaknar han och det är ett himla stök och mycket gråt innan det somnas om. Sen håller det på så hela natten och det är tröttsamt ! Hoppas (som så många gånger förr) att det vänder snart !!


Han ligger iaf och sover i ett "nytt" rum oxå, lyckades sätta upp gardiner och en tavla på eftermiddan. Framsteg ! Ett litet steg för andra men ett stort steg för mig... ha ha....gardiner är verkligen inte min starka sida. Flört


Idag har käraste M lagat god middag, och för en stund sen blev det efterrätt. Vaniljpannacotta. Smaskigt så det skriker om det. Nu är det soffläge med ett glas rött, ska kolla på Transformers kl 21.00 Hoppas att den är bättre än jag tror....


Hoppas er lördag varit bra. Vi hörs !! // H



Av Hanna - 21 november 2009 13:57


Det gick bra att sälja skrivbordet. Det kom en pappa och en dotter i morse för att kolla på det. På mindre än 10 minuter var hela affären avklarad och vårt Jonas åkte iväg på en släpvagn mot Åre. Tur att vi hade med oss en Ivar hem igår då....he he...1 möbel in och 1 möbel ut.


Ivar

IVAR Förvaringskombination

Nånting åt det här hållet, fast med klädstång

längst upp på den breda delen.

Den ska målas och piffas till lite oxå....

 

Idag har vi monterat ett av räckena på övervåningen. Nu är det inte längre fritt fall och det känns bra. Ska montera grinden oxå, så kommer vi kunna vara lite mer där uppe även när Lilla E är med. Det blir bra, har ju en del att stå i när vi ska fixa hans rum och även när klädkammaren ska inredas.


  

Det fina vitmålade räcket är på plats. Som ni ser är trappan inte målad ännu. Trapprenovering tar tid !!


I nederkant skymtar en del av vår beiga hall, vårt gråa vardagsrum och lite av köket. Övre hallen ska tapetseras så fort vi orkar. Kräkfula tapeter där ! Skäms


Nu blev jag kaffesugen. Hej ! // H

Av Hanna - 20 november 2009 21:14


Vi har varit på IKEA idag. Är trött i fötterna och i plånboken. Hi hi.... Vi hittade inredning till klädkammaren, gardiner och nya sängkläder till Lilla E, hyllor till tvättstugan, bäddmadrass till gästsängen och en hel del annat. En M A S S A saker står nu i hallen och väntar på att packas upp. Det är ju bara så kul ! Synd var att vi inte fick med oss vårt tänkta skafferi hem, det fick inte plats i bilen. Vi får åka ner nåt framöver igen.....inte mig emot. Tungan ute


Har haft lite paus från både FB och Bloggen ett par dagar eftersom jag varit på resande fot. Först med jobbet och sen med la familia. Skönt med ett break i bland !


I morgon kommer en kille som ska kolla på och förhoppningsvis köpa vårt skrivbord. Har ett Jonas från IKEA som vi köpte för ett par år sen som jag knappt använt och som jag nu lessnat på. La ut det på Blocket  i veckan och i morgon bitti kanske det går vidare till en ny ägare. Håll en tumme ! Vi har mkt saker som vi inte längre gillar, och nu har jag bestämt mig för att inte vara så nostalgisk. Bättre att sälja i väg dem medan de är i bra skick än att spara bara för att ! Skön känsla när man får rensa lite.



Resten av dagen i morgon ska vi nog ägna åt att organisera klädkammaren och städa lite (igen). Förhoppningsvis är det väder så vi kan vara ute lite oxå ! På söndag har vi turen att bli bjudna på middag hos svärfar som fyller år. Härligt !


Nu blir det fredagsmys ! Hej på ett tag ! // H

Av Hanna - 18 november 2009 07:19


Och min sista riktiga arbetsdag för denna vecka. Härligt härligt ! I morgon åker jag en snabbis till S-holm över dagen, och sen är det helg !! Längtar megamucho !


Helg ljuva helg...


Idag var jag snabbare än vanligt på morgonen, försov mig med nästan 20 minuter så jag steg upp 05.38, slängde mig i duschen och hoppade i kläderna, packade matlådan och drog iväg. Joggade till bussen, hade 2 minuter till godo  och hann alltså med 06.05-bussen Till frukost åt jag ett plommon och en banan tillsammans med kaffe, detta när jag väl kommit på jobbet. Tog sedan min Gerimax Ginseng-tablett och började må sjukt illa ! Man ska nog ha mer i magen när man intar den. Så det är nog dagens tips, ÄT RIKTIG FRUKOST INNAN NI TAR UPPIGGANDE ! Flört


Nu börjar det vara dags att göra lite mer nytta, pausen är slut. Ha en bra dag !! // H

Av Hanna - 17 november 2009 21:20


Åh vad skönt det är att slappa i soffan när man återigen hunnit med middag, promenad och mys med sonen innan det är dags för honom att natta. Sen han somnade har jag hunnit med att vika lite tvätt och plocka ihop här hemma. Nu är det soffläge som gäller en stund framöver....sen sängläge. Har haft en produktiv dag så det är inte utan att jag är lite trött, men på ett skönt sätt.


Godnatt och tack för idag !! // H

Av Hanna - 17 november 2009 12:27


Min fina Rally-mössa är levererad ! Mkt fin var den. Jag tycker själv att jag ser lite konstig ut i den, men mina avdelningspolare sa att den var snygg på. Hoppas de menade det och inte bara var snälla för att jag köpt en mössa för 150 kr. *hi hi hi* Sen fick jag se en massa nya tygprover och fick genast lust att beställa 10 mössor till, det fanns så himla fina färger och mönster. Jag vill ha !!! Ska lägga in en bild sen så ni får se.


Mer än halva dagen är avklarad och jag har återigen käkat min lunch alldeles för snabbt. Sitter med kaffekoppen och knattrar som vanligt. Ska strax ta mig i kragen och jobba vidare. Dagens tidiga start & korta lunch i kombination ger mig möjlighet att sluta redan kl 15.00 men det tror jag inte är möjligt, det händer ju nåt hela tiden.


Nu är lunchen slut. 30 min har passerat. Hej vad det går. // H

Av Hanna - 17 november 2009 06:49


Idag är det minsann tisdag, tjoho ! Egentligen inget speciellt idag, men jag är glad och det är ju alltid nåt ! Glad Var ganska trött i morse, men det gick rätt bra att kliva upp iaf, hann med tidiga bussen och det var bra. Har en del att göra, ska scanna lite  F & F strax och sen gå upp på KC och se om någon där kan lägga in ett ägarbyte på fjärrvärmen åt mig, är lite osäker på hur man gör så jag överlåter det åt proffsen. Dessvärre är det tomt på KC, ingen där ännu så det får vänta lite.  Har säkert kommit nån på plats lagom till att jag scanat klart.


Idag väntar på Rotfruktsrakor med bacon och lingonsylt till middag. Vi brukar äta vanliga rårakor ibland men nu ska vi testa varianten som var med i Buffé nr 11 (samma som vi lånade recept från igår). Är kul att variera sig lite och komma ur gamla vanliga gängorna. Omväxling förnöjer ! Längtar nästan till lunchen då jag ska äta Kesolasagne från igår. *mums* Det är en rätt som kommer dyka upp på vårt middagsbord flera gånger ! Billigt, lätt och gott ! Perfekt. Dessutom tyckte Lilla E att det var kalasgott och det gör ju saken ännu bättre.


Veckans chock  är en vykortschock.....min lillebror hade skickat vykort från Sarajevo !Mkt otippat !Han är oftast riktigt dålig på att höra av sig, men nu hade han skrivit en hel massa. Kul tyckte vi ! Lilla E hoppas få träffa sin morbror lite mer framöver, men det kan bli lite svårt med tanke på att han nu pluggar i Halmstad och sen kommer flytta till Boden. *suck* Men vi får försöka träffa honom så fort han kommer hem istället.....


Nu blir det jobb. Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards