Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Mätt...

Av Hanna - 19 februari 2010 20:50


...som en plätt ! Igen... Köpte ju med oss god thaimat från Lilla Siam och åt tillsammans med J & G som varit barnvakt medan vi var på Sjödins. Tack snälla ni för hjälpen och trevligt middagssällskap !

 

Det gick bra på Sjödins och vi har nu gjort en del av valen till köket. Det blir vita luckor/lådfronter och bänkskivan blir i ek, som golvet. Jag gjorde flera val som jag på förhand hade tänkt nästan tvärtom...inget grått till exempel och inte en stenliknande skiva....men grundtanken om ett ljust fräscht kök höll vi fast vid men nu blir det ett som känns lite varmare tack vare träinslagen. Kaklet har vi inte valt ännu, det ska vi på Nyströms och göra sedan. Men det blir nog ett ljust alternativ där med. Vi går på den klassiska linjen, kanske inte hypermodernt och helt inne just nu men heller aldrig omodernt. Känns bra ! Vi kommer få en fil med de nya ritningarna så fort de är gjorda efter de önskemålen vi hade, kanske kan jag lägga ut bilder från den sedan. Datorn på Sjödins hade lagt av lagom tills vi kom dit, men hon som hjälpte oss skulle göra det i morgon om det funkar då och sedan maila det till oss. Väntar och längtar....såklart !   


Vi har även bestämt vad vi ska göra med den övre hallen där vi bor nu, den behöver ju fixas till så den blir lika fräsch som nedre hallen och trappan. (måste komma i håg att lägga in bilder på trapprenoveringen, den blev ju så bra) Vi ska sätta sån renoveringstapet och sedan måla i nån ljus färg. Lister och dörrfoder ska målas vita.  Vi ska även måla en dörr på nedervåningen vit. (alla andra dörrar är vita så vi kan inte fatta att de förra ägarna inte målat den sista oxå ?) Det jobb vi lagt ner här var bra investeringar sa mäklaren och hon sa även att vi inte behövde göra nåt mer efter att vi fixat dessa grejor. Skönt.


Nu ska jag kolla lite OS och lite annat. Mysa med mannen och bara ha det bra. Nighty night vänner ! // H

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2017 20:14

Jaha...   Det har gått ett år sedan jag bloggade sist. Mkt har hänt. Min utbildning är inne på sista terminen, stora grabben går i 3an, den lille gör sista förskoleåret innan han också går upp och blir skolbarn. Mannen jobbar och tränar, jagar äl...

Av Hanna - 3 oktober 2016 15:51

        Och VAB. Den lille har sån hemsk hosta på nätter och förmiddagar så det blir inte mkt sovet och det tar lång tid för honom att komma igång med dagen. Imorgon hoppas jag att vi kan ta oss iväg för det är aningens frustrerande att gå he...

Av Hanna - 26 september 2016 20:06

          Termin 2 är igång och förutom ett par pluggveckor hemma har jag hunnit avverka 2 veckor på min praktikplats. Är på psykiatrin och jag lär mig massor. Rätt så slitigt men ändå roligt. En trevlig arbetsplats och det finns massor att...

Av Hanna - 12 juli 2016 16:16


   

Av Hanna - 8 juli 2016 18:27

  ...Fru Berg ! Otroligt lycklig dessutom !   Bröllopet blev verkligen bra. Vädret, gästerna, lokalen, maten, underhållningen. ALLT stämde och blev helt otroligt bra. Vi kunde verkligen inte önska oss mer. Alla vänner som ställde upp och hjälpt...

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards