Alla inlägg den 6 december 2009

Av Hanna - 6 december 2009 12:48


Fredagens julfest blev av för min del, och kvällen till ära var jag lockig i håret ! Det blev ovanligt och bra. Kul att vara lite annorlunda när man väl drar på fest ! Jag orkade ju mig iväg och det var skitkul !!! Tog det lugnt med drickat, dansade hela kvällen och åkte hem kl 01.00 Precis lagom av allt. Mkt nöjd att jag peppade till mig och gick ! Det blev den lilla svarta med "grön, tunn, lite längre bolero" upptill....typ...lite paljetter var det med. Fick betyget snyggast på festen ! Inte illa för en trött morsa....   


Ang. tröttheten så känns det lite bättre, men den lurar liksom över axeln hela tiden. Längtar så himla mkt till ledigt och kvalitetstid med mina nära och kära. Har ju varit rejält inombordstrött med låång sjukskrivning som följd tidigare så man lär sig att ta tecknen på allvar. Låter kanske fånigt, jag har fått många kommentarer som "du har ju bara jobbat i 2 månader och din sambo är ju hemma på heltid, vänta tills ni jobbar båda två". Det kan vara svårt att förklara att det kan vara mer än så som leder till att man är trött, att man inte mår riktigt bra....även om sånt som jobb och stress med barn/vardag osv såklart kan bidra till att orken tryter.... Men mitt problem är inte den rent fysiska orken....den försvinner i ett senare skede den med iofs....utan jag tycker att det är värre att känna att jag tar slut inuti....att jag får kämpa för att vara glad fast jag egentligen inte borde behöva göra det....man har ju så mkt att vara glad för...så får man dåligt samvete....osv osv....


Såhär personlig har jag inte varit på bloggen tidigare. Ja ja....så kan det bli. Nu ska jag ta en kopp kaffe och njuta av lugnet. Lilleman sover, M är i väg och kollar på skoter, min pappa som bor här just nu är på stan....så....det är alldeles tyst och lugnt. Ska nog spela lite julmusik och bara må gott....


Vi hörs av snart igen ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards