Alla inlägg den 18 december 2009

Av Hanna - 18 december 2009 19:48


Så heter avdelningen där Lilla E ska börja i januari. Pratade med dem idag, och de lät verkligen jättetrevliga. Vi fick två alternativ på inskolning att fundera på, där det ena var fördelat på 2 veckor, med korta stunder från början och succesivt längre stunder för varje dag. Den andra varianten var att man som förälder är med sitt barn  i verksamheten hela dagarna i 3-5 dagar och skolar in på det viset. Det brukade tydligen funka jättebra, men jag vet inte så mkt mer än så just nu. De får berätta mer när vi går dit första dagen och säger hej ! Ser fram emot det iaf, och jag tror att Lilla E kommer gilla det oxå !


Efter middagen (kesolasagne ur frysen) bakade jag dubbel sats kolakakor. Bra att ha till kommande fikaståhej. Funderar på att baka nougatrutor oxå, men är osäker på hur länge de ska gräddas, allt annat står i mitt recept. Nån som vet ?


Nu är all tapet i trappan på plats !!!! Underbare M har fixat medan jag bakade. Lovely !!

 

Nu ska jag fredagsmysa lite. Hej ! // H

Av Hanna - 18 december 2009 11:46


...och -20 nu.....kalasfint ! Vi har precis bakat pepparkakor så det luktar ljuvligt här nu. Grabbarna äter lunch, resterna av julkorven, innan det är dags för Lilla E att sussa sött. Idag kommer han få sova i vagnen fast i förrådet, låter märkligt eller hur !? Men han sover så mkt bättre i vagnen och där ute är det bara några minusgrader så vi rullar in honom dit. Ska även tillägga att det är precis utanför vår ytterdörr.....inte förrådet i carporten...ha ha...


Jag blev fotad idag när vi bakade. Kanske lägger jag in den så får ni se lite av hur illa det varit, är så mkt bättre idag, igen !! Så himla skönt. Gör nästan inte ont alls och jag ser bra. Very Nice !


Som det ser ut nu har vi alla julklapparna klara...utom 3....varav 2 är viktiga och den 3e mest är en kul grej. Hittar vi inte den så är det inte hela världen...


Nu ska jag assistera min tapetmästare !   


Ha en bra dag ! // H

Av Hanna - 18 december 2009 00:26


...ja det går framåt. Både med tapeter under trappan och tillfrisknande. Bra ! Ögat ser bättre och bättre ut och allt under trappan är nu tapetserat. Mycket meck men det blev bra ! Första våden ovanför trappan är oxå satt, men nu har Lilla E vaknat och varit vaken ett tag så jag vet inte hur mkt mer som blir gjort. Verkar inte som att han vill somna om vi inte går och lägger oss allihopa.


Tidigare i kväll har jag gjort risbräck och knäck. Mumma ! Lite mer julkänsla gav det...


Nu natti ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards