Alla inlägg den 11 december 2009

Av Hanna - 11 december 2009 11:28


Nu åker vi till Strömsund ! Hoppas att ni alla får en kanonhelg och en jättemysig 3e advent ! Kram från oss !! // H

 

Se hela bilden

Av Hanna - 11 december 2009 07:36


Kl 06,45 är det luciatåg på mitt jobb, varje år på lämplig dag inför Lucia. Jag kom hit 06,27, stämplade in och började jobba. Kom på strax efter kl 07,00 vad det är för dag ! Skit oxå. Missade lussetåget....trist ! Så fint ju. Vi blir lussade av elever från Birkas musiklinje...de kan ju sin sak. Ja ja...kanske nästa år då...



Nu ska jag jobba vidare. Blir halvdag idag. Åker till Strömsund för att gratulera mamma som fyller år och blir sen där över helgen...ser fram emot det !


Ha en bra dag vänner och tack M & E för trevligt lunchsällskap häromdagen, och även tack till J & G för glöggigt mys igår kväll ! Guldkorn i vardagen...precis som nobelpriset...  


   


// H

Av Hanna - 11 december 2009 07:27


....nobelpriset ! Tack snälla !!

 

Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.


En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop. Som först efter en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning, för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag. En dag som hon möter med ett leende på läpparna!


Vi alla Mammor som lyckas med den här bedriften är u n i k a! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!


Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var s t o l t över Dig själv!


Jag har fått det här Nobelpriset av Erika. I min tur är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:


Marie

Camilla

Helena

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards