Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Hanna - 17 februari 2009 20:29


....så känner jag lugnet. Får liksom en känsla av att tiden står lite stilla när jag åker hem till någon av mina föräldrar. Kanske beror det på att man inte är hemma i sin egen vardag med allt som ska göras, man blir lite slö helt enkelt. Givetvis hjälper man ju till med matlagning och allt sådant, men det blir ju ändå en paus från vardagsstöket. Förhoppningsvis är jag lite laddad och sugen på att ta itu med det som behöver göras när jag kommer hem igen. Byta gardiner och dammtorka till exempel....suck....


Vi kom hit nån timme före middan som var jättegod. Just nu kollar de andra på Mästarnas Mästare medan jag sitter här och knappar. Lilla E ligger och sover i liften till barnvagnen, jag (hans klant till mamma) lyckades glömma resesängen hemma. Men han sover bra i liften, M får ta med sängen på fredag när han kommer.


Nu ska jag passa på att mysa lite med min man, som överraskande bestämde sig för att inte bara vara en underbaring och skjutsa oss hit, utan även stannar tills i morgon bitti och åker direkt på jobbet härifrån. Blir bara 2 nätter på varsitt håll. Hinner man sakna lite lagom....


I morgon blir det nog promenad in på "byn" lagom tills mamma slutar jobba kl 13. Kanske går vi och kikar lite i de få affärer som finns oxå. Vi får se, mkt beror på temperaturen.


Go'kväll !! // H

Av Hanna - 17 februari 2009 08:35


 


Ja han blir lite lik sin pappa när han lånar brillorna... =)


Idag bär det alltså av till Strömsund och några dagar hos mamma/mormor för min och Lilla E:s del. Ska bli både skönt och roligt. Men bäst av allt blir förstås när M kommer dit på fredag....Man är ju hopplös...*ha ha ha*


Just nu är det tvätt som gäller, tänkte fika och kolla av vad som hänt i världen under tiden. Sen ska det packas och stökas så vi har allt i ordning tills vi ska dra. Lilla E sover och jag hoppas att han gör det en stund till, iaf så jag hinner fika klart. Bäst man snabbar sig kanske....


Ha en bra dag, nästa inlägg kommer nog från byn som Gud glömde... // H





Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards