Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Hanna - 26 februari 2009 23:01


Idag provade Lilla E att äta gröt för första gången. Det gick jättebra, han åt som om han inte gjort annat. Förhoppningsvis kommer det gå bra att vänja honom vid detta, så vi kan börja ge honom lite gröt som kvällsmål. Kanske kommer han återgå till att sova hela natten då. De senaste veckorna har han vaknat vid 03.00 och velat ha mat, så han behöver nog lite mer i kistan inför natten. Det har ju funkat jättebra att bara amma, men nu så är det nog dags att dra igång med annan mat oxå. Så fort han är van gröten ska vi börja med smakportioner av potatis osv. Stora killar behöver lite mera käk !


Gröt är smaskens !

Blev inte så kladdigt som vi hade väntat oss


I morgon ska vi på mitt jobb för lönesamtal och efter det lunch med arbetskompisen P. Kanske hinner vi med en sväng på stan oxå. Blir nog en bra fredag.


Godnatt på er ! // H

Av Hanna - 26 februari 2009 14:43


....att Lilla E är så duktig att ta sin medicin. Han skrattar och smackar och verkar tycka att det är gott. Vi har fått tabletter som måste lösas upp i vatten. "Det kan ju aldrig smaka bra"  var min första tanke. Men tydligen så hade jag fel. Bra det !


Idag har jag tvättat och stökat lite. Fick 2 timmar helt för mig själv oxå när jag ställde ut lilleman att sova i vagnen. Ska börja göra det varje dag, för när den står alldeles utanför dörren under tak så gör det inget om vädret är lite flurigt. Kanon !


Nu ska jag läsa ett par kapitel medan Lilla E tar en powernap. Sen ska vi börja med middan.


Tjing ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards