Alla inlägg den 26 april 2010

Av Hanna - 26 april 2010 21:29


Har fått ett brev idag där det står att preliminär slutbesiktning av nya huset är planerad till den 20e dec ! Om det stämmer och allt går bra kanske vi kan börja flytta den 21a dec. Det i sin tur skulle innebära att vi får flytta in på min födelsedag ! Hur grymt vore inte det !?!


Sen var vi och kollade på mellanlandningslägenheten idag. Den var riktigt fin och fräsch. Stort kök och badrum, de andra rummen var inte så stora. Men vad gör väl det !? Vi ska bo där i 5, kanske 6 månader... Kommer nästan se ner till bygget från balkongen dessutom...fast när sommaren kommer och träden blir grönare kanske man inte ser igenom...Men rent teoretiskt ska det vara möjligt !    


Nu ska jag ta och göra kväll. Ska mysa lite och se Vampire Diaries med hjärtat innan det ska sovas. Vi ligger lite efter, har missat 2 avsnitt och dessutom fumlat till det så vi inte kommit i kapp. Men i kväll blir det TV6 Play och lite vampyrer som godnattsaga.


Sov gott vänner ! // H

Av Hanna - 26 april 2010 07:00


..är i gång ! Tjohej ! Jag har ont i munnen, förbannade visdomstand att börja röra på sig just nu ! Förra veckan hade jag ont i & runt örat och massa folk föreslog att det ju kunde vara en visdomstand som ställde till det, men eftersom jag inte har några visdomständer kvar på den sidan kunde jag med 100 % säkerhet säga att det var det inte. Men så....i helgen börjar alltså den enda smarta bissingen jag har kvar att jäklas med mig !! Både ont och dyrt kommer det nog att bli. För att få ut den måste de skära och ha sig. Den växer så snett så den är på väg ut i kinden. Hemska saker. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på det. Helt ärligt så går jag (om man bara jämför smärta och obehag) hellre igenom ännu en förlossning utan bedövning än går till tandläkaren och drar en tand under bedövning. Jag är så rädd när jag är där så det finns inga gränser. Tur att min tandläkare är snäll och sjunger för mig iaf.    


Lilla E är på fsk idag efter en vecka hemma. Hoppas att han får hålla sig frisk nu då. Man hör ju återigen om magsjukor som härjar.....*blä* Det är min vecka att hämta honom på em så jag slutar jobbet strax efter kl 15.00 Kommer vara trött efter denna vecka....Ska försöka jobba på hemma med det som ska göras nu under början av veckan, så vi kan slappa lite och må gott i helgen som kommer.


Helgen som varit, ja den har varit toppen ! Vi har fått upp all tapet och taklist i övre hallen. Det blev så snyggt ! Jag har fortsatt mitt projekt utomhus och förutom att rabatten är lite tom och trist så är det riktigt fräscht ut på vår miniatyrtomt. Klippte till häcken lite i går oxå, missade liksom det i höstas...Men enligt grannen så är buskarna av sån typ att det inte spelar så stor roll om man gör det på våren eller hösten. Tur för oss ! Så nu hoppas vi att solen ska fortsätta skina så det gröna börjar titta fram, vore sjysst om det var grönt och fint till visningen.


Apropå grönt. Dags att jobba och tjäna in lite grönt.    Ha en bra dag och start på veckan vänner ! //H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards