Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Hanna - 12 maj 2010 12:07


Äntligen fick jag tag på vår kontakt på banken så jag kunde lämna in köpebrevet och köpekontraktet för tomten. Lagfart ska sökas ! Vi pratade en del om räntesäkringen och om när bygget förväntas vara klart, de hänger ihop och måste klaffa. Annars blir det konstigt. Sen så ska jag dit och lämna brevet från Eksjöhus om spärrförbindelsen oxå så att vi är redo med det i god tid innan byggstart. Skönt att få bry sig lite om nya huset oxå, känns som det har handlat så mkt om radhuset på sistone. Roligare med det nya ju.   Men men....var sak har sin tid och det gamla måste ju säljas först så.....Annonsen kommer snart förresten. Galet nervös inför visningar och ev budgivning. Önskar att man kunde zappa sig framåt i tiden, tills man vet hur det går och så vidare... Snart vet vi !


Igår åkte vi ut till Sånghusvallen och hälsade på Svägerskan M i nyhuset. De håller på med altanen för fullt. Kommer bli toppen ! Mina kollegor hade varit där och grävt & kopplat in lite fjärrvärme åt dem oxå, inte helt klart men på G iaf. Dessutom närmar de sig matjordsdax på tomten, så när sommaren kommer på riktigt kommer de kunna må riktigt gott i sitt Höner. Badrumsmöbeln hade de monterat oxå och den var riktigt snygg ! Invändigt är de i stort sett färdiga, de har möblerat och packat upp det mesta på de 2 veckor som gått sen de fick flytta in. Det är bra jobbat och måste vara skönt att slippa leva i kartonger ! Vi brukar alltid ha nån kartong som blir ståendes efter varje flytt. Men när vi flyttar till vårt hus hoppas jag att vi kan undvika det ! Tänka sig att det ska bli vår  SISTA flytt. Hoppas verkligen att det stämmer.


Nu blir det lite pelletsfakturering. Tjohej ! // H

Av Hanna - 12 maj 2010 10:02


Jag har fått BBB:s reklamsnutt på hjärnan !


"upplev mer upplev mer"

 

 

 

Störande när man inte kan sluta nynna.    // H

 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards