Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Hanna - 20 maj 2010 21:16


En stor del i att jag har varit vresig och stressad idag är att vår nyckel försvann i går så hela visningen höll på att gå i stöpet. Enligt överenskommelse la jag ut nyckeln i brevlådan innan vi åkte så att mäklaren skulle kunna hitta den och öppna. Paniken var ju total när hon 5-10 minuter innan visningen ringde och frågade var den var och vi insåg att nån hade tagit den. Som tur är så har min granne vägg i vägg huvudnyckel så han öppnade åt henne. Han var även snäll och låste efteråt. Tack för det ! Vi har ägnat hela dagen åt att gå igenom olika möjligheter och scenarion, det ena mer otroligt än det andra. Jag har varit rädd och verkligen oroat mig för att det ska komma in nån och rota bland våra saker. Vi har pratat med försäkringsbolaget och varit på vippen att ringa polisen och anmäla det hela som stöld. Visserligen är det dumt att lägga i brevlådan, men det är lik förbaskat stöld om man tar nåt därifrån !!


Men....


Idag när vi kommer hem så frågar ett barn på gården om vi fått tillbaka nyckeln....misstanken om att han vet nåt börjar gro... Sen kommer han och berättar en helt otrolig historia om hur en tant från grannkvarteret varit och tagit den medan han försökte stoppa henne.... ELLER HUR !?!? Så vi gick och pratade med hans föräldrar som lovade att prata med honom i enrum....det verkade som om de inte riktigt litar på honom heller...Efter ett tag kommer pappan med nyckeln som sonen gömt. Så skönt att den kom tillbaka men så ARG man blir. Jag sa ju till grabben att det var viktigt att han berättade sanningen, eftersom detta är mkt viktigt för oss osv.... Han ljög mig rakt i ansiktet !! *grrr*  Men men...han hade väl dåligt samvete.....så det fanns nog en liten önskan om att erkänna när han kom självmant och berättade om tjyvtanten.... Huvudsaken är att nyckeln är tillbaka....Så skönt !


Nu hoppas vi bara att nån av de 389 klicken på annonsen ska ge resultat. Ge oss ett bud att ta med oss in i helgen...SNÄLLA !!!   


Nu ska jag slå mig ner i soffan. Har precis kommit in från en 1 ½ timmes promenad i solen. Den satt som en smäck ! Trevlig kväll ! // H

Av Hanna - 20 maj 2010 12:27


Igår var en bra dag. Tills den blev dålig. Sen blev den sämre. Idag är oxå en dålig dag. Litet intresse på visningen, en försvunnen nyckel och lite annan skit är det som orsakat detta. Lägg på enorm trötthet och anspänning och ni har mig på pricken. Vill ha helg och ett totalt break från allt just nu. Hoppas att jag snart får en anledning att skratta åt eländet. Typ ett bud. Nu ! // H

 

 

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards