Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Hanna - 26 maj 2010 07:44


...men trött. Lilla E har rent ut sagt sparkat oss ur sängen i natt. Han sätter fötterna i revbenen på en och trycker till. Knackig sömn blir resultatet. Dessutom hostar och snorar han en del, men då han är pigg och feberfri fick han gå på fsk iaf. Kom överens med fröken att de skulle ringa om han verkar bli tussigare och tappa orken.


Förra veckan var det siffror som var mest intressanta, denna vecka verkar det vara namn och personer. Vi rabblar och går igenom namn på familjen och vänner och även fröknarna på fsk och kompisarna där. Favoriterna att prata om just nu är Faffa, Jennie, Gunnar, Jeppe, Eva och Moltas. Andra ord som är poppis för tillfället är popitch (ketchup), pottan, bajsa, borsta, Bompa, katten, dockan och starta skinen (tvättmaskinen). Han bygger även enklare meningar och på det stora hela går det jättebra att förstå honom. Så kul !


Ikväll blir det städning, visning i morgon igen. Denna gång är det lunchvisning så jag ska stanna hemma från morgonen och fixa det sista innan jag åker på jobbet. Tacka gudarna för flex ! Hoppas verkligen att det lossnar nu, har ju inte hänt nåt ännu och det är ganska stressande. Som tur är ska jag träffa väninnan M på lunchen i morgon så jag får lite annat att tänka på !!


Nu jobba. Mer fjärrvärme till folket ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards