Alla inlägg den 2 november 2011

Av Hanna - 2 november 2011 15:02


om det här mailet jag fick häromdagen....?


Status för din frånvaroansökan har ändrats.

 

Frånvaroansökan: 20120101 - 20130113

Status: Godkänd

 


Känns helt GALET att veta att man ska vara ledig så länge. Börja jobba igen 2013 liksom.....men ett år går ju tokfort. Kommer nog önska mig mer ledigt mot slutet av kommande år när det börjar närma sig jobbstart igen.    

Av Hanna - 2 november 2011 12:26


Tack och lov har det inte ringt lika mkt på jobbet hittills idag som det gjorde igår. Min röst är jättesvajig och håller inte speciellt bra för att prata i telefon. Face to face går rätt bra för då kan man ju vifta lite med armarna och gestikulera allmänt för att få fram vad man vill, men över telefon med kund i andra änden (ofta rätt tjurig sådan dessutom) är det inte så lätt. Så TACK för att jag har det lite lugnare idag !!


Dagen har ägnats (hittills) åt uppföljning av gamla avtal på kraftledningsservitut. Sortering och dödning av dessa i de fall det behövs. Ledningslittera'na haglar och jag blir faktiskt bättre och bättre på att tolka ledningsscheman med frånskiljare och fördelningsstationer utmärkta som små filursymboler. KUL ! Gillar verkligen den nya inriktningen på mitt jobb ! När jag kommer tillbaka efter ledigheten blir det säkert en del utbildningar osv.... Jag vill lära mig mer, mer, mer om de här bitarna ! Resten av dagen blir mest knappande av inscannat material på nät-sidan. Det måste in så att det syns i systemet att vi avslutat/öppnat nya abbonemang osv. Bara att köra på !


Ikväll blir det Greys (som vanligt). Orkade ingen promenad igår ( hade så tungt att andas genom min sugrörshals ) och tyvärr känns det inte lovande idag heller. Trötta feta fötter som kommer hem om kvällarna nu dessutom. Vätskan har börjat smyga sig på mig, Går upp ca 3 kilo under dagen för att sen bli av med det under natten igen. Men om man jämför med svullnadsgraden då jag väntade Lilla E är detta INGENTING !! Herregud, jag VAR verkligen en badboll då.... Som tur är klarar jag av att sova på rygg nu så det är högläge på fötterna under natten som gäller....rätt skönt att sova med fötterna & huvet högt och händerna på magen. Kanske kan det leda till att jag kan hämningssnarka lite på mannen.....he he...


Äntrar härligt nog v 30 idag !! Äntligen Äntligen framme vid den milstolpen !


Nu jobbelijobb ! Ha en fin dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards