Alla inlägg den 16 november 2011

Av Hanna - 16 november 2011 08:20


...och det var frostigt och fint när vi gick till fsk. Lilla E och jag pratade om vad fint det är när det glittrar överallt, "mamma, det är vackert" sa den lille och det lät så roligt.


KAN SJÄLV !


Det är melodin som gäller hemma nu. Det funkar rätt bra med påklädning osv, men han blir så ARG när det inte går som han vill eller när kalsongerna hamnar bakofram för tredje gången i rad. Men tappert kämpar han vidare och till slut så blir det som han vill. Man ser hur mkt han lär sig i och med att han ska prova allt själv, det är jättekul men samtidigt lite frustrerande eftersom det ofta tar lång tid. Men men.....skam den som ger sig....


Idag har jag molande värk i ljumskarna och bak i ryggen. Sån värk som gör en trött. Hoppas det släpper, om inte annat kanske det ger sig av lite extra vila till kvällen. Grabbarna åker nog på badet och tar en kill-kväll så jag får lite tid hemma själv. Hade tänkt städa och sen slappa, men fortsätter det såhär så blir det nog mest bara slappande. Mannen var ju ännu mer änglalik än vanligt och städade även lilla badrummet igår, lovely ! Kanske att jag tar mig an lilla sovrummet intill vårat. Det ska röjas lite och så småningom inredas lite som ett kontor/pysselrum är det tänkt. Sen när Spöket blir lite större så ska det nog även fungera som bäbissovrum. Lilla E hade ju det rummet när vi flyttade in i huset som sitt rum helt och hållet, men nu har han flyttat bort till andra änden och ett lite större rum. Det finns ju två likadana sovrum i den änden av huset så så småningom kommer syskonen att bo vägg i vägg. Men dit är det ju ett tag.....


Nu måste jag upp och röra på mig. Värken gör det svårt att sitta still. Ha en bra dag ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards