Alla inlägg den 28 november 2011

Av Hanna - 28 november 2011 21:12


....i sig. Har varit igång med symaskinen idag igen. Men mannen drog på bandy mitt i alltihop så jag fick bara till en längd. Behöver liksom både hans praktiska hjälp, mentala stöd och lugnande röst när det ska mätas och klippas. Jag är verkligen kass på sånt här, men sakta och lite osäkert tar jag/vi oss framåt i en ny värld. Kul faktiskt !! Sen att det inte blir perfekt, det kan jag leva med för det är bra mkt bättre än vad det var innan.  


Fyndade en overall till grabben idag med. En FIX från Lindex till halva priset i strl 110. Trodde den skulle vara tokstor, men med fleecestället under till de kalla dagarna kommer det bli bra. Han blev iaf glad och upprymd över en ny skoteroverall. Det är knepet vi tagit till för att få honom att acceptera förändringar när det  gäller ytterkläder; vi säger att det är skoterkläder så går det bra. Annars är han inte så mkt för nytt - han vill mest ha sina gamla kläder för alltid. Det har han inte ärvt av sin mor iaf.....  


Oh, tröttheten kommer över mig på eftermiddagarna. Kör över mig som en ångvält. Idag när jag klev innanför dörren och mannen kom mot mig och erbjöd sig att knyta upp skorna så jag slapp böja mig framåt.....då kom tårarna - lättnad över att äntligen vara hemma. "jag klarade det, överlevde hela dagen" Vissa dagar är tyngre än andra helt enkelt.....har ännu inte fått ok i Flexen (systemet där vi tidsskriver och även ansöker om ledigt) av min (gamla tillika enhets-) chef på de önskade 75 % jag tänkte jobba fr.o.m torsdag även om jag av min nya avd-chef har ett muntligt OK så måste enhetschefen godkänna ansökan formellt. Så det hänger lite i luften, men hon är tillbaka från S-holm på onsdag, ska haffa henne då och be henne "trycka på knappen".


Nu ska jag ta och packa i ordning lite inför morgondagen. Får en härlig sovmorgon hela famljen i morgon, ska på utvecklingssamtal på fsk kl 07.00 och det är ju senare än vi vanligtvis lämnar....Ska bli skönt att få lite extra tid hemma....och några minuter till i sängen..... Perfekt när man både känner sig och ser ut som en toksliten tjockis !


Hoppas att ni haft en bra måndag. Veckan är igång !! // H

Av Hanna - 28 november 2011 10:02


Jag tog fram min symaskin igår. Fick den för 1 ½ år sedan och har inte packat upp den ens....*skäms*... Men igår så hände det alltså och det tog jättelång tid innan jag (med GOD hjälp av mannen) lyckats spola på tråd på den lilla rullen för undertråd och sedan trätt maskinen, fått upp undertråden och var redo för att sy. Döm om min förvåning när det gick som en dans, blev rakt och de båda panelerna blev lika långa !! Galet nöjd !! Ska ta mig an fler paneler (vågar mig inte på mer avancerade saker än så nu i början) och pimpa vardagsrummet under veckan. Kanske kan gardiner gå från att vara mitt svåraste och minst populära hemmaprojekt till att åtminstone inte framkalla ångest !?


Igår gjorde vi även i ordning lillemans rum. Möblerade om, storstädade, bytte gardiner & sängkläder.....ställde in lite tomtar och adventsbelysning i fönstret. Blev riktigt mysigt och han var jättenöjd !! I de mindre rummen har jag bara hängt upp gardinkappor och de är ju lätta att byta - bara att stryka och hänga upp när man är lat och köper färdigsydda.   


Adventsfixet är inte helt färdigt - det tar lång tid att städa när man är tjock och har ont lite här och där ! Men i grova drag iaf - resten ska jag pyssla på med under veckan har jag tänkt. Försöka mysa till det lite, spela julmusik och dricka glögg. Hoppas kunna få till rejält med julstämning under hela december - vill ju så gärna njuuuta av denna jul när jag ska få vara långledig osv.... Ska t.o.m fuska och ta fram tomtarna före min födelsedag....annars brukar vi bara adventspynta med gardiner, dukar och belysning innan dess och sedan ta fram tomtarna och hela klabbet när jag firat klart. Fast i år struntar jag i det - nu får födelsedagen smälta ihop med julen !!


Helgen i övrigt var bra. Kalas för svärfar - jättegod mat och trevligt sällskap. Hemmamys med familjen övrig tid och det är ju aldrig fel. Snön kom igår, får se hur länge den blir kvar.....det var mkt populärt bland barnen på gatan iaf - det lektes ute som aldrig förr !! Så roligt att lite snö kan orsaka så mkt glädje !


Nu ska jag ta tag i en grej som hängt över mitt skrivbord ett tag. Bit ihop ! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards