Alla inlägg den 7 november 2011

Av Hanna - 7 november 2011 20:47


...på flera fronter nu.


Orken - i botten efter en intensiv första dag med vikarien på plats. Hon är jättetrevlig och bra, men det känner på att köra överlämningsrace.


Humöret - i botten efter en dag med idel tjockis-kommentarer.


Vätskan - så långt ner den kan komma, fulla fötterna ! Men om man vänder på det så kan man ju även säga att vätskenivåerna är höga !?


Aptiten - låg eftersom maginnehållet står så högt i halsen.


Ja så kan det vara, ska gå och lägga benen HÖGT nu så kanske 2 av 4 punkter blir lite bättre..... Tjing ! // H





Av Hanna - 7 november 2011 08:06


....gick till fiket och hämtade en macka och en kopp kaffe. Fick kommentaren - "du borde nog dra ner på ätandet, du har ju blivit jättestor sen jag såg dig sist "  Personen i fråga har varit på semester en vecka och sa det visserligen med ett glatt leende och inte nån knepig ton alls, men ändå. Jag vill gråta och gå hem !

Av Hanna - 7 november 2011 06:57


...att även barnen tycker att nätterna är för korta !?


Sonens första kommentar i morse var "jag har bara sovit i 5 minuter". Detta trots att han sovit i 12 timmar !! Hela natten i ett svep, så skönt för både honom och oss. Jag själv har inte sovit mer än 5 minuter åt gången tyvärr, har vaknat och varit varm, svettig och behövt vända på mig. Lakanet var helt uppsnurrat i morse, det är tydligt att man inte vänder sig så lätt numera, bara vräker sig runt och drar med allt runtomkring. Som en val ungefär....


Känner mig lite nere nu, kilona fortsätter fastna på mig och tårna blir mindre & mindre definierade. Fötterna värker och spränger framemot kvällen och det ger mig rysningar bara jag tänker på hur det var sist. JAG VILL INTE SE UT SOM EN SVULLEN KUBIK DEN HÄR GÅNGEN OXÅ !!! Jag vet att det är lite fånigt att oroa sig för sånt, när jag i grund och botten mår ganska bra - det finns ju alltid de som har mer krämpor osv.... Men just svullnaden är vidrig, alla kommentarer om hur stor JAG är, inte MAGEN utan JAG. De är inte roliga..... Man blir ju lovligt byte för alla att kommentera när man är gravid. Så på några veckor har jag gått från att inte vara så jättegravid till att vara MEGAGRAVID tydligen. Men men....snart är vi nere på "mindre än två-siffrigt antal veckor kvar" !!! Jag måste härda ut nu och bara se framåt - kanske mindre arbetstid, en födelsedag att fira, en ljuvlig jul att njuta av, sambons födelsedag och sedan bara väntan och pyssel inför att den lill* ska komma. Det ska gå bra och jag ska MÅ bra....svullen eller inte.....men mest troligt svullenXXL då....


Har dessutom glädjen att kunna dela en hel del av min lediga tid framöver med härliga vänner som oxå är/kommer bli föräldralediga samtidigt som mig. Det ser jag fram emot !! Får passa bara så jag inte fikar mig till size XXL då....hi hi hi.....


Nu fixa lite inför vikariens ankomst !! Ha en bra dag !! // H

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards