Alla inlägg den 22 november 2011

Av Hanna - 22 november 2011 21:57


Den mysiga kvällen börjar lida mot sitt slut. Vi har ätit thai-mat, kollat Bompa, läst böcker och nattat med historier om BADET. (om allt stämmer i morrn drar de dit igen, det var ju en sån succé förra veckan). Jag somnade en liten stund jag med men vaknade vid 19.30 nånting och var seg som tusan.....har suttit lite framför brasan och kollat på TV och MSN:at lite med mamma bland annat. Började även kolla på bilder från när Lilla E kom till världen - jisses vad sliten man såg ut att vara !!! Men åh så värt det, det känns verkligen i hela kroppen när man tänker tillbaka. Vilken lycka ! Och snart ska man göra det igen, känns mer spännande denna gången faktiskt - vi har verkligen turen att få uppleva det där häftiga en gång till. (kommer nog låta annorlunda när jag vaggar omkring med värkar from hell...men ändå) . Jag längtar !!



 

Man har ju sett både piggare och fräschare ut, men kanske aldrig så lycklig och så lättad ?

36 timmars värkar och slit var över och vår älskade Elis hade kommit.

Älskade älskade barn !



 

Imorgon tar vi "sovmorgon", lämnar på fsk vid 7.30 och tar sen bussen till jobbet. Lite sen start men det ska bli skönt. Sen stämplar jag ut vid 14.30 eftersom jag ska vara hos BM kl 15.00 Kort härlig dag !! Snart kommer alla dagar vara lite kortare.....känns mkt bra ! Sen på tors ska jag oxå stämpla ut lite tidigare och gå till frissan. Mammalyx igen !!


Saknar min käre sambo som är på det första av veckans 60-årskalas. Pratade med honom nyss och han hade det bra. Ska strax krypa ner i den av sonen uppvärmda sängen. Hoppas på en lugn natt, klockan ringer inte förrän kl 06.00 så jag hoppas att man kan sova till dess - att inte nåt av barnen väcker en innan dess.   


Godnatt vänner ! // H

Av Hanna - 22 november 2011 12:45


Äntligen har jag fått tummen ur och gjort något jag pratat om och tänkt på länge. Jag har ansökt om att få jobba deltid under december ! Har varit på tapeten ett bra tag, hade ju tankar på att gå ner i tid från mitten av november, men då allt varit så körigt har det liksom inte hunnits med. Men nu har jag iaf gjort den formella ansökan som måste göras ! Bara att hoppas att den blir godkänd nu då...men det borde den bli !?


Svärfar fyller år idag, mannen åker dit och uppvaktar tillsammans med jaktlaget. Det blir väl kanske nån whiskey ihop med gubbarna, så han sover borta inatt medan lilleman och jag får rå om varann hemma. På lördag är det dags för kalas med familj och släkt, så då åker vi allihopa. Helt ok fördelning, jag är nämligen APA-trött idag. Kan inte sluta gäspa. Tänkte köpa hem thai-mat och ha lite mys med lillhjärtat, han får nog sova i vår säng oxå, mest för min skull så jag slipper ligga där alldeles ensam. Man får passa på att rå om dem riktigt ibland, snart är det fullt upp och man kommer kanske ha svårare att få ihop till de där stunderna !?


Annars då. Njä inte så mkt. Har fått ännu en mkt rolig nyhet idag, men den är lite småhemlig (tror jag) så jag håller på den ett tag till. Ser fram emot besöket hos BM i morgon, hoppas att allt ser bra ut fortfarande. Vill så görna att tiden ska gå riktigt fort nu ! // H


Bildgooglat på  v 33

Imorgon är det min tur att kliva in i den veckan ! Jippi !

Presentation

Senaste inläggen

Länkar

Bloggar jag läser....

Tidigare år

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards